تجارتصنعت، معدن، تجارت

واردات خودروی سواری ممنوع است

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات خودرو های سواری با هرنوع سوختی طبق مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مهدی نیازی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تنها خودروهای مورد توقف و دپو در گمرک مجاز به ترخیص دانسته شده و کار ثبت سفارش و ترخیص این خودروها در حال انجام است.

وی همچنین اظهارداشت: طبق مصوبه هیئت وزیران این خودروها در گمرک دپو شده بودند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی سال گذشته وارد خودرو با هر نوع سوختی بعلاوه برخی از اقلام مصرفی دارای ساخت داخل را ممنوع اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: اقلام مصرفی مشمول ممنوعیت واردات طبق مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته یک هزار و ۳۳۹ قلم بوده و امسال به یک هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه رسیده است.

نیازی در خصوص تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس بالاخص واردات خودروهای هیبریدی به رادیو اقتصاد توضیح داد: نمایندگان مردم در چهار چوب مباحثی که در سطح جامعه مطرح است طرح مزبور را تنظیم و مصوب کردند.

وی اضافه کرد: پس از تائید مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان و ابلاغ قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اجرای قانون مزبور خواهد بود.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: هنوز قانونی ابلاغ نشده بنابراین واردات خودروهای سواری به کشور با هر نوع سوختی کماکان ممنوع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس تصویب و شورای نگهبان هم تا چند روز آینده نظر خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.
محمد حسن نژاد افزود: بعید به نظر می رسد شورای نگهبان ایرادی به این مصوبه وارد کند.

وی در ادامه اظهارداشت: برای اینکه خودروسازان داخلی به خود بیایند و تکنولوژی های خود را بروز کنند در مصوبه مزبور مقرر شده که واردات خودروهای سواری هیبریدی به مدت پنج سال از پرداخت حقوق ورودی معاف باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی چه تاثیری بر بازار خودرو داخلی خواهد داشت، یادآورشد: جدا از کاهش آلایندگی هوا و تصادفات جاده ای موجب شکستن قیمت ها در این بازار می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا