بانکبانک و بیمه

تلاش پست‌بانک‌ایران تأمین مالی طرح‌های اشتغال‌زائی در روستاهاست

عضو هیأت مدیره پست بانک ایران گفت: در سیاست‌ها و برنامه‌های اعتباری بانک، تلاش براین است که نقش اصلی را در تأمین مالی طرح‌های اشتغال‌زائی در روستاها ایفاء کند.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی پست بانک ایران،  احتشام فلاح‌فر با تأکید بر استمرار فعالیت‌های این بانک جهت تأمین مالی طرح‌های اشتغالزائی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، افزود: پست بانک ایران در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغالزایی مناطق روستایی و عشایری پرداخت کرده است.

فلاح فر تصریح کرد: توسعه هر کشور از بخش کشاورزی و از روستا شروع می‌شود و برای تحقق توسعه در روستا نیاز حداقلی به سرمایه در مقایسه با سایر بخش‌هاست که پست بانک ایران درصدد است نقش اصلی را در این زمینه درمناطق روستائی ایفاء کند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سهم بخش روستائی از تأمین مالی کشور درحد صفر است، اما ارزش افزوده آن در تولید ناخالص داخلی کشور بالای ۱۰درصد است که نشان‌دهنده جایگاه روستا در اقتصاد و تولید کشور می‌باشد.

عضو هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران، نقش روستا در تأمین موادغذائی و مواد اولیه بخش‌های مختلف به ویژه صنایع تبدیلی را با اهمیت خواند و افزود: تأمین مالی در بخش روستائی، موجب ایجاد ارزش افزوده بسیار بالاتری درجامعه می‌شود. به عبارت دیگر کارائی تسهیلات اعطائی در این مناطق بسیار بالاتر است و خوشبختانه پست بانک ایران در این بخش حضور جدی و مؤثری دارد.

فلاح‌فر خاطرنشان ساخت: پست بانک ایران بر مبنای رسالت خود به دنبال افزایش سهم خود در بازار نقدینگی برای هدایت آن به سمت تولید و اشتغال‌زائی به ویژه در حوزه مشاغل و کسب‌و کارهای روستائی است.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات ویژه مناطق روستایی و عشایری، طی سال گذشته در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۷۵۴ میلیارد ریال در حوزه IT و ICT و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در طرح های ملی تأمین مالی گردیده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا