خودروصنعت، معدن، تجارت

نرخ گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شود

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت واگذاری دوباره قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ولی ملکی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این شورا در گذشته برای قیمت گذاری چهار نوع خودرو از قبیل تیبا، پراید، سمند و پژو ورود پیدا می کرد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: بالای ۸۰ درصد خودروهای مصرفی کشور را این نوع خودرو ها تشکیل می دهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این خودروها چون در انحصار دو خودروساز یعنی ایران خودرو و سایپا بود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای مورد نظر ورود پیدا می کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چرا شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومانی یعنی تیبا، پراید، سمند و پژو ورود پیدا می کرد، افزود: نبود بحث رقابت در تولید و وجود انحصار دو عامل اصلی ورود شورا به این قضیه بود.

ملکی ادامه داد: طی چند ماه گذشته بر اساس نظریه شورایعالی اقتصادی که سران سه قوه هم در این شورا حضور دارند اختیار قیمت گذاری از شورای رقابت سلب و به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان واگذار شد.

وی معتقد به اینکه شورایعالی اقتصادی باید مصوب خود را بازپس گیرد و اختیار را از ستاد تنظیم بازار سلب و دوباره به شورای رقابت واگذار کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای تنظیم قیمت خودروها طبق معمول اطلاعات لازم از قبیل میزان تیراژ تولید، قیمت تمام شده، موجودی انبارها، تعهدات و همینطور تورم بخشی از بانک مرکزی دریافت و بر اساس این اطلاعات عمل می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا