انرژی

نفت روسیه با قطع صادرات ونزوئلا به سمت آمریکا می رود

پالایشگاه‌های نفت آمریکا حالا با توقف عرضه نفت ونزوئلا تقاضای نفت بیشتری را دارند. روسیه از پر کردن جای خالی ونزوئلا خوشحال است و سود می برد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  آمریکا در حال افزایش واردات نفت از روسیه است. پالایشگاه‌های نفت آمریکا حالا با توقف عرضه نفت ونزوئلا تقاضای نفت بیشتری را دارند.

راس دالن از بازارهای سرمایه کاراکاس گفت:« مقدار نفت وارد شده به آمریکا از روسیه در ماه می تا حالا بسیار بیشتر بوده است. آمریکا در کل ۵ میلیون بشکه نفت خام روسیه را در ماه می وارد کرده و نفت بیشتری هم در راه است».

آمریکا در ژانویه و فوریه نفت کمتری از روسیه وارد کرده بود که طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا معادل ۱۶.۱۳ میلیون بشکه نفت خام و سایر محصولات نفتی می شد. آمریکا در ۲۰۱۸ ، ۲۰.۲۵ میلیون بشکه نفت در این دوره زمانی وارد کرده بود. ولی انتظار می‌رود حالا که ونزوئلا دیگر نفتی به آمریکا نمی فرستد، مقدار واردات آمریکا  از روسیه به ۳ برابر مقدار فعلی برسد.

همچنین بخوانید

در ژانویه و فوریه، ونزوئلا ۲۷.۶۷ میلیون بشکه نفت به آمریکا فرستاد که کمتر از ژانویه و فوریه ۲۰۱۸ بود. در آن زمان صادرات ونزوئلا به آمریکا ۲۹.۵۸۹ میلیون بشکه در طی این دو ماه بود. واردات از ونزوئلا در ماه می صفر می شود.

اطلاعات نشان می‌دهد روسیه از پر کردن جای خالی ونزوئلا خوشحال است و سود می برد مثل عربستان و امارات که از پر کردن جای خالی نفت ایران خوشحال هستند .برای روسیه این تلافی پولی است که به ونزوئلا قرض داده و امیدی به بازپرداخت آن ندارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا