انرژی

توسعه خدمات غیرحضوری برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از توسعه خدمات الکترونیک به‌منظور کاهش مراجعه حضوری شهروندان پایتخت به مناطق برق و دسترسی آسان به خدمات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین صبوری با بیان این‌که توسعه خدمات الکترونیک این شرکت با هدف حذف مراجعه حضوری متقاضیان صورت گرفته است، افزود: حذف حدود ۶۰۰ هزار متقاضی دریافت خدمات فروش و پس از فروش، کاهش آلودگی هوای پایتخت، کاهش بار ترافیک شهری و افزایش سلامت اداری، توسعه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری و ترویج استفاده از آن توسط مشترکان از مزایای این طرح به‌شمار می‌آید.
به‌گفته وی، کاهش تشریفات اداری، اطلاع‌رسانی مؤثر و پرسرعت الکترونیکی، تأمین رضایت شهروندان، افزایش بهره‌وری، توسعه مشارکت مردمی، شفافیت امور و کاهش تخلفات اداری احتمالی، تصمیم‌گیری سریع مبتنی بر اطلاعات و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، تنها بخشی از دستاوردهای حاصل از برنامه‌های اجرا شده این شرکت است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در راستای دستیابی به اهداف دولت الکترونیک را، راه‌اندازی میز خدمت در ۲۲ منطقه ارائه دهنده خدمات به شهروندان پایتخت دانست و افزود: این اقدام به‌منظور حفظ حقوق شهروندی و ارائه خدمات به‌موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت‌مندی آنان از عملکرد این دستگاه اجرایی، صورت گرفته است.
وی، سامانه تلفنی با شماره ۱۵۲۱ را به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات اجرا شده به‌منظور توسعه خدمات غیرحضوری این شرکت نام برد و عنوان کرد: تمامی شهروندان تهرانی می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با شماره اعلام شده، تمامی خدمات مورد نیاز خود را از قبیل کسب اطلاعات درباره قبوض برق و میزان مصرف، پرداخت قبوض، تغییر نام قبض، تغییر قدرت و خریداری انشعاب جدید را به صورت تلفنی دریافت کنند.
صبوری ادامه داد: در این روش، نیازی به مراجعه حضوری مشترکان به هیچ‌یک از مناطق این شرکت نبوده و تمامی مدارک مورد نیاز، در محل متقاضی توسط نمایندگان این شرکت، دریافت می‌شود.
وی یادآور شد: وب سایت این شرکت نیز، امکان ثبت تمامی درخواست‌های مشترکان را از بستر اینترنت، فراهم کرده و شهروندان قادر هستند با مراجعه به وب سایت این شرکت، ضمن کسب اطلاع از قوانین، شرایط و مدارک موردنیاز به‌منظور دریافت خدمات، نسبت به ثبت و پیگیری درخواست‌های خود به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا