صنعت، معدن، تجارت

دور زدن تحریم‌ صنایع آهن، مس و فولاد با صادرات مصنوعات

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با صادرات ملزومات و مصنوعات می‌توان تحریم صنایع آهن، مس و فولاد را دور زد به طور مثال به جای صادرات مس، سیم مسی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تحریم اخیر آمریکا مبنی بر تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران، گفت: اگرچه با اعمال تحریم‌ها برخی کشورها مراودات تجاری خود با ایران را کاهش می‌دهند اما ما می‌توانیم با اتخاذ برخی راهبردها تاثیر این تحریم‌ها را کاهش دهیم به طور مثال می‌توان از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد.

کشورهای همسایه بهترین بازار برای صادرات محصولات و کالاهای ایرانی هستند

همچنین بخوانید

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای همسایه بهترین بازار برای صادرات محصولات و کالاهای ایرانی هستند این در حالی است که ظرفیت کشورهای همسایه مغفول مانده و هیچ یک از مسئولان به بازارهای مناسبی که در این مناطق وجود دارد توجهی نمی‌کنند.

ضرورت گسترش صادرات و مراودات تجاری با همسایه‌ها

وی اظهار کرد:در صورتی که صادرات و مراودات تجاری با همسایه‌ها افزایش پیدا کند ایران نیازی به سایر کشورهای دنیا نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: دولت باید افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار دهد چراکه در صورت تحقق این مهم تحریم صنایع آهن، مس، آلومینیوم وفولاد بی‌اثر می‌شود.

کشورهای اروپایی و عراق نمی‌توانند جایگزینی برای صنایع آهن، فولاد و مس ایران پیدا کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه کشورهای اروپایی، عراق و … نمی‌توانند جایگزینی برای صنایع آهن، فولاد و مس ایران پیدا کنند اما این تحریم می‌تواند بر میزان صادرات ما اثر گذار باشد.

بخش معدنی، جایگزین نفت در اقتصاد کشور به حساب می‌آید

حسینی‌کیا با بیان اینکه بخش معدنی، جایگزین نفت در اقتصاد کشور به حساب می‌آید، تصریح کرد: می‌توانیم مواد معدنی را از طریق فرآوری و تبدیل به محصولات دیگر به عاملی برای ایجاد ارزش افزوده تبدیل و از پتانسیل صادراتی در این بخش بهره ببریم. با صادرات ملزومات و مصنوعات می‌توان تحریم صنایع آهن، مس و فولاد را دور زد به طور مثال به جای صادرات مثل مس، سیم مسی را صادر کرد.

صادرات ملزومات ارزش افزوده بیشتری برای کشور به همراه دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات ملزومات ارزش افزوده بیشتری برای به همراه کشور دارد  از سوی دیگر مشکلاتی مانند تحریم نیز نمی‌تواند بر تولیدات کارخانه های داخلی اثرگذار باشد./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا