امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ششمین کشتی شکر پهلو گرفت/ واردات ۶۰۰ هزار تن شکر در اردیبهشت

ششمین کشتی حامل ۳۳ هزار تن شکر خام وارداتی در  اسکله بندر شهید رجایی پهلو گرفت تا میزان واردات شکر در اردیبهشت ماه به ۶۰۰ هزار تن برسد. با این میزان شکر دیگر هیچ کمبودی در بازار نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  مسعود دشوارگر مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ گفت: ششمین کشتی حامل ۳۳ هزار تن  شکر خام در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان  پهلو گرفته و  عملیات تخلیه آن آغاز شده است.

وی گفته است که به محض تخلیه، شکر خام به کارخانجات تصفیه شکر در استانهای کشور ارسال می شود.

بنابراین گزارش، سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از این در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفته بود که در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۰۰ هزار تن شکر به کشور وارد شد و ۲۰۰ هزار تن دیگر توسط چهار کشتی‌ تا آخر ماه به کشور وارد می‌شود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین با بیان اینکه سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن شکر در کشور مصرف می‌شود اعلام کرد که از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز در مجموع ۹۴۰ هزار تن شکر توسط دولت به کشور وارد شده  و ۸۰۰ هزار تن نیز شکر توسط بخش خصوصی با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات داشته است.

وی افزود:  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود و خودکفا هستیم اما به دلیل خسارت سیل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن از محصول ما از دست رفت به همین منظور برای تامین کسری واردات انجام شد.

بنابراین گزارش توزیع نامحدود شکر به نرخ مصوب ۳۴۰۰ تومانی در میادین میوه و تره بار و برخی از مراکز عرضه منتخب در حال انجام است اما با توجه به اختلاف قیمت بالای این محصول با بازار آزاد صف های طولانی برای خرید این محصول ایجاد شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا