بانک و بیمهطلا و ارز

ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارزی که متاثر از ورود یک ناو است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:یک عده در زمان جنگ تحمیلی،سوداگری می کردند و بر طبل گرانی می کوبیدند، اما زمانی که قطعنامه ۵۹۸ در زمان پایان جنگ صادر شد تمام زندگی خود را به دلیل این سوداگری ها و طمع ها از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در یک هفته اخیر، گفت: افزایش نرخ ارز شاید ۷۰ درصد منشاء داخلی و ۳۰ درصد منشاء خارجی دارد و عوامل داخلی و سوداگران در این بازار نقش پررنگ تری دارند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یک عده در زمان جنگ تحمیلی،سوداگری می کردند و بر طبل گرانی می کوبیدند، اما زمانی که قطعنامه ۵۹۸ در زمان پایان جنگ صادر شد تمام زندگی خود را به دلیل این سوداگری ها و طمع ها از دست دادند.

بازار ارزی که با ورود یک ناو به خلیج فارس نوسان یافته برای سرمایه گذاری مطمئن نیست

وی با بیان اینکه مردم باید دقت کنند تا فریب دلالان بازار ارز را نخورند، ادامه داد: بازار ارزی که با ورود یک ناو به خلیج فارس قیمت آن افزایش یافته و پس از چند روز کاهش می یابد بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری نیست.

موسوی لارگانی تاکید کرد: برخی این روزها به دنبال درآمد آنچنانی بادآورده، لحظه ای و یک شبه هستند که گاهی مواقع این لحظه ها سبب می شود که ضربه سنگینی خورده و تمام زندگی خود را از دست دهند.

  ۵ نرخ ارز در کشور وجود دارد

وی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی درباره بازگشت ارز ناشی از صادرات، افزود: بانک مرکزی با جدیت به دنبال این است تا به کسانی که ارز حاصل از صادرات را باید به بانک مرکزی برگردانند یک فرصت مشخصی برای بازگشت  دهد، در غیر اینصورت این افراد به قوه قضاییه معرفی می شوند که این بخشنامه بانک مرکزی در قیمت ارز و کاهشی که در بازار آن ایجاد شده تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای رفع مشکلات و نابسامانی ها در بازار باید ارز تک نرخی شود، ادامه داد: در حال حاضر  ۵ نرخ ارز در کشور وجود دارد که  اعم از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، ارز سامانه سنا، ارز سامانه نیما، ارز بازار آزاد و جدیدا نیز ارز بازار متشکل ارزی که این موضوع مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده و سبب شکل گیری رانت شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر ارز برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یافته است، اما عده ای خودرو، تلفن همراه و کالای دیگر وارد کشور کرده اند که این موضوع برای کشور مشکل ایجاد کرده است./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا