انرژی

واگذاری نفت خام به بخش خصوصی

عضو کمیسیون و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واگذاری نفت خام به بخش خصوصی در حال تصویب است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   حسین علی حاج دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه نود وهشتی های رادیو اقتصاد گفت: یکی از طرح های در حال تصویب مجلس شورای اسلامی واگذاری نفت خام به بخش خصوصی به منظور ایجاد پالایشگاه و تولید فرآورده های نفتی و ارزش افزوده است .

وی در خصوص توضیح این طرح گفت : با واگذاری نفت خام به بخش خصوصی این فرصت فراهم میشود که در پروسه چهار ساله این تولیدات انجام شده و بازپرداخت پول آن نیز پس از چهارسال به دولت برگردانده شود.

حاج دلیگانی افزود: این طرح در کار دستور صحن مجلس شورای اسلامی ورود کرده که مورد اسقبال نمایندگان نیز قرار گرفته است .

وی ادامه داد :قیمت نفت خام بر مبنای ۹۵ درصد قیمت نفت خلیج فارس محاسبه خواهد شد و با این اقدام ضمن جلوگیری از صادرات نفت خام به رونق تولید، اشتغال و ثروت ملی افزوده خواهد شد .

وی از دیگر راهکارهای اجرایی کم شدن وابستگی به فروش نفت را واگذاری تولید بنزین به تمام افراد جامعه دانست و گفت: اگر به هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین تعلق گیرد وافراد مدیریت استفاده و یا فروش آن را بر عهده گیرند بخشی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد .

عضو کمیسیون و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام نیاز به زیر ساخت های سخت و پیچیده ندارد و میتوان فروش آن را از طریق گوشی های هوشمند انجام شود . این طرح ضمن صرفه جویی روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون لیتر بنزیندر روز، راهکار مناسبی نیز برای صادرات قانونی و جلوگیری از قاچاق خواهد بود .

وی وضعیت کنونی اقتصادی و شرایط حاصل از تحریم نفت را کوتاهی دولت درپیش بینی های لازم دانست و افزود: با تشکیل کارگروه های تخصصی در مجلس شورای اسلامی در پی اقدامات مناسبی برای فشار حداقلی بر روی مردم هستیم .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا