امور زیربناییراه و ساختمان

لزوم برخوردی با قیمت‌ سازی کاذب مسکن در فضای مجازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:قبل از این که سایت‌های خرید و‌ فروش مجازی ایجاد شوند بازار آرام بود و تا به این حد ما شاهد بالا رفتن قیمت‌ها نبودیم. دلالان مجازی بازار را آشفته کرده اند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،یوناتن بت کلیا؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم نظارت کارشناسی در قیمت گذاری‌ها در سایت ها و اپلیکیشن ها گفت: قوه قضاییه دستور داده است که سایت‌های قیمت‌گذاری مثل دیوار شیپور و… از درج قیمت خودداری کنند که خوشبختانه شاهد کاهش این موارد هستیم.

هیجان بازار در نتیجه فعالیت دلالان واقعی در فضای مجازی

همچنین بخوانید

وی گفت: سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها به نوسانات بازار مسکن و خودرو کمک می‌کنند و با درج قیمت‌های کاذب باعث هیجان در بازار می شوند.

بت کلیا افزود: اغلب کسانی که در سطح شهر به دلالی مشغول هستند در این اپلیکیشن‌ها و سایت ها فعالیت دارند و از موقعیت سواستفاده می کنند.

عدم نظارت کافی بر سایت‌های خرید و فروش و درج آگهی

وی با تاکید بر اینکه نظارت کارشناسی بر قیمت‌ها در این سایت وجود ندارد تصریح کرد: فقط با دستور رئیس قوه قضاییه نمی‌شود که این فضاها را کنترل کرد، باید برخورد شدیدتر، جدی و قانونی اعمال شود تا بازار مسکن خودرو و ارز آرام گیرد.

دلالان مجازی بازار را آشفته کرده‌اند

قبل از این که سایت های خرید و‌ فروش مجازی ایجاد شوند بازار آرام بود و تا به این حد ما شاهد بالا رفتن قیمت‌ها نبودیم. دلالان مجازی بازار را آشفته کرده اند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دلالان مجازی بیشتر باعث ناامنی و نابسامانی بازار واقعی هستند ادامه داد: قبل از این که سایت های خرید و‌ فروش مجازی ایجاد شوند بازار آرام بود و تا به این حد ما شاهد بالا رفتن قیمت‌ها نبودیم. دلالان مجازی بازار را آشفته کرده اند و به نحوی  سایت ها خود به دلال تبدیل شده‌اند.

 بت‌کلیا تشریح کرد: قیمت گذاری در فضای مجازی این گونه تاثیر می گذارد که اگر کسی بخواهد ملک خود را بفروشد یا اجاره دهد ابتدا در این اپلیکیشن‌ها قیمت‌ها را بررسی می‌کند و بدون توجه به عرف منطقه یا منطقی قیمت نرخ خود را تعیین می کند در حالی که قبلا فقط معاملات از طریق بنگاه‌های معاملات انجام می شد که از عرف منطقه و قیمت‌ها اطلاع داشتند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا