انرژی

بازنگری مطالعات پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد به اتمام رسیده است

وزیر نیرو گفت: بازنگری مطالعات پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید چیت چیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج افزود: اسناد مناقصه این پروژه آبی آماده  شده و عملیات اجرایی این سد طی دو سه ماه آینده با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: از مهمترین و بزرگترین اقدامات اجرایی شده وزارت نیرو، اجرای پروژه فاضلاب است که با پشتیبانی مجلس و دولت انجام می دهیم چراکه اگر آب مورد استفاده در طبیعت رها شود مشکلات جدی از جمله آلودگی منابع آب، مشکلات زیست محیطی، و تهدید تولیدات کشاورزی را در پی خواهد داشت .

همچنین بخوانید

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم جهش فوق العاده ای برای آبرسانی و تامین آب شرب روستاها داشته ایم بطوریکه تنها در سال گذشته ۲۹۰۰ روستای کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند که این تعداد بیشتر از کل روستاهای آبرسانی شده در دولت گذشته بود.

چیت چیان تصریح کرد: در مجموع طی دولت تدبیر و امید ۵۲۰۰روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از منابع عمده آب کشور است و استانهای متعددی از آبهایی که از این استان سر چشمه می گیرند، بهره مند می شوند. طی دولت یازدهم در این استان کارهای بزرگی شروع شد که برخی از آنها به بهره برداری رسید و برخی نیز در حال اجراست.

چیت چیان تاکید کرد: امیدواریم با بهره برداری از پروژه های بخش آب استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ برخورداری از آب شرب، کشاورزی، و صنعت دگرگون شود و این طرحها زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان باشند.

وی با اشاره به سد کوثر در این استان بیان کرد: استانهای هرمزگان، خوزستان، بوشهر و جنوب استان فارس از آب این سد استفاده می کنند اما توجه کافی به شهرهای این استان نشده که بهرمندی مناسب داشته باشند و امیدواریم بتوانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم. همچنین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد طی دولت یازدهم ۶۰ درصد افزایش یافت.

چیت چیان اضافه کرد: در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه همه مردم حضور پیدا کنند، این حضور همگانی مردم در پای صندوق رأی ضمانت کننده توسعه، رشد و پیشرفت آینده کشور خواهد بود.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا