ارتباطات و فناوري اطلاعاتبورسبین الملل

بزرگترین سازنده تراشه چینی از لیست نزدک آمریکا حذف می‌شود

جنگ میان آمریکا و چین تاثیرات زیادی بر صنعت فناوری گذاشته است. هفته گذشته دوران سختی برای شرکت هواوی بوده است و عدم ادامه همکاری تامین‌کنندگان اصلی با این شرکت چینی، برای این شرکت مشکلاتی را به همراه داشته است. حالا هم بزرگترین سازنده تراشه چینی قصد دارد تا از لیست فروش سهام نیویورک بیرون بیاید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، شرکت بین‌المللی ساخت نیمه هادی یا به اختصار اس‌ام‌آی‌سی، به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا ماه آینده از لیست سهام نیویورک بیرون بیاد و به دوره ۱۵ ساله‌ای که به‌عنوان یک شرکت عمومی در آمریکا فعالیت می‌کرد، خاتمه دهد.

ببینید: دسترسی به آپدیت اندروید و سرویس‌های گوگل برای تلفن‌های هواوی لغو شد

همچنین بخوانید

اس‌ام‌آی‌سی که تحت حمایت دولت چین و سهامداران دولتی این کشور است، قصد دارد تا تمرکزش را روی بازار کنونی هنگ‌کنگ قرار دهد. این شرکت در اعلامیه‌ای دلیل این کارش را به خاطر حجم محدود معاملات و هزینه‌ها و مسائل اداری قابل توجه عنوان کرد.

به گفته یکی از سخنگوهای اس‌ام‌آی‌سی، این شرکت مدت‌ها بود که این موضوع خروجش از بورس نیویورک را در نظر گرفته بود و این اقدامش هیچ ارتباطی با جنگ تجاری و وضعیت شرکت هواوی ندارد. چنین اقدامی نیاز به آمادگی طولانی مدت از قبل دارد و صرفا زمان‌بندی این اتفاق شاید موجب ایجاد یک سری تصورات غلط بشود.

با این حال غیرممکن است که اوضاع کنونی را نادیده بگیریم. شرکت هواوی وارد لیست سیاه آمریکا شده و ادامه همکاری‌اش با تامین‌کنندگان اصلی ازجمله ای‌آرام، کوالکوم، اینتل و گوگل که سیستم عامل اندروید را برای گوشی‌های هواوی عرضه می‌کرد، متوقف شده است. بنابراین بعید نیست تصمیم اس‌ام‌آی‌سی برای قطع ارتباط مالی‌اش با آمریکا، از ترس دو شاخه شدن آمریکا و صنعت فناوری چین، از عمد بوده باشد.

این شرکت بزرگترین شرکت سازنده تراشه چینی بوده و توانسته در سال ۲۰۱۸ سودی معادل ۷۴۶/۷ میلیون دلار به دست آورد.

 

منبع
Techcrunch

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا