بورسبورس اوراق

شاخص در کانال ۱۱۴ هزار واحدی؛ سرمایه گذاران بورس تهران به دنبال سیگنال های جهانی

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز عدد ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۳۱۲ واحدی به عدد ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد رسید. شاخص بازار اول روی عدد ۱۵۹ هزار و ۹۴۵ واحد ایستاد و شاخص بازار دوم با ۹۵۲ واحد افزایش به کانال ۴۱۷ هزار واحدی وارد شد. آیفکس نیز روی عدد ۲ هزار و ۶۷۱ واحد ثابت ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  امروز با دست به دست شدن دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۲۸هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به ۸۲۱ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای همراه، فارس و بفجر به ترتیب با ۱۳۳، ۱۱۲ و۸۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای شبندر، شپنا و شتران به ترتیب با ۲۲۳، ۱۵۰ و ۱۴۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا، وبملت، خودرو و وخارزم پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت شد و سیمان و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سنا، معاملات امروز بورس تهران متاثر از  سیگنال های بین المللی پیگیری شد و قیمت‌های جهانی بیش از سایر عوامل بر معاملات امروز تاثیر گذاشت به طوریکه تغییرات قیمت نفت، ارزش سهام  گروه پالایشی را کاهش داد و این گروه بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را به نام خود ثبت کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا