بورسبورس اوراقبیمه

بازار سرمایه همچنان در مسیر رشد

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران عنوان کرد:

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور پتانسیل بالایی برای رشد دارد، گفت: قیمت سهام شرکت های حاضر در بازار سرمایه متناسب با افزایش قیمت دلار و تورم سال گذشته و همچنین تورم پیش‌‎بینی‌شده برای سال ۹۸ ، رشد نکرده و بورس همچنان ظرفیت بازدهی بالایی دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، مهدی رباطی ضمن بیان مطلب فوق چشم انداز بورس در سه ماهه دوم سال را ترسیم کرد و گفت: آمارها نشان می دهد که طی ۴۰ سال گذشته، بازده بازارسرمایه و سایر بازارها مانند طلا، مسکن و ارز، هیچگاه انحراف جدی نسبت به هم نداشته اند وحتی در بلندمدت بازده بورس از سایر بازارهای مشابه بیشتر بوده است. این در حالی است که طی دو سال اخیر بازار سرمایه بازده کمتری نسبت به بازارهای موازی ثبت کرده و به همین دلیل در حال حاضر ظرفیت بالایی برای بازدهی بازار سرمایه وجود دارد.

رباطی ادامه داد: سیاست‌های دستوری دولت در حوزه اقتصادی ازجمله در بحث نرخ ارز و اصرار بر دلار ۴۲۰۰ تومانی و موضوع مداخلات در فرآیندهای معاملاتی بورس کالا و مسائلی از این دست ریسک‌هایی را بر بازار سرمایه تحمیل می‌کند. علاوه بر این ریسک هایی نیز در سطح بین المللی قابل مشاهده است، اما تجربه نشان داده که اگر بازار قصد رشد داشته باشد، توجه چندانی به این ریسک‌ها نمی‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سال«رونق تولید» نیز گفت: رونق تولید به معنای افزایش رونق و درآمد در شرکت‌ها است؛ اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، بازار سرمایه نخستین جایی است که تاثیر آن را به طور مستقیم خواهد پذیرفت. اما باید توجه داشت که رونق تولید نیازمند یک سری ملزومات و بسترهایی است، ازجمله توجه دولت به دانش اقتصادی و توصیه اقتصاددانان و پرهیز از رویکردهای و غیر اقتصادی!

این کارگزار بازار سرمایه ادامه داد: همچنین باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که بازارهای سفته‌بازی و دلالی جذابیت خود را از دست بدهند تا نقدینگی به سمت تولید حرکت کند. اگر دولت، بسترهای لازم را برای رونق تولید به وجود بیاورد، بدیهی است که بیشترین تاثیر مثبت خود را بر بازار سرمایه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا