خودروصنعت، معدن، تجارت

دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو بساط دلالان را از بازار جمع می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو می‌تواند دست دلالان را از بازار این کالا کوتاه کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت با اشاره به تاثیر درج قیمت در آگهی‌های فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها، گفت: درج قیمت‌های غیرکارشناسی در آگهی‌ها به دلالی دامن می‌زند و افراد سودجو با آگهی‌های دورغین زمینه افزایش قیمت خودرو در بازار را رقم می‌زنند.

دلالان با گل آلود کردن شرایط سود بیشتری به دست می‌آورند

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان با گل آلود کردن شرایط در تلاش‌اند سود بیشتری به دست آورند، افزود: اعلام قیمت‌های غیرواقعی در آگهی‌های خرید و فروش، درج گروهی قیمت‌های دروغین، قیمت‌سازی غیرواقعی و جهت‌دهی به بازار خودرو از جمله اقدامات دلالان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با هدف دامن زدن به قیمت‌ها در بازار خودرو است.

درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود

وی با بیان ایکه درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می شود، اظهار کرد: با حذف قیمت‌ها زمینه فعالیت سوداگران از بین رفت در نتیجه قیمت چهارچرخ‌ها تا حدودی در بازار کاهشی شد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی درباه تاثیر دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو، خاطرنشان کرد: اگرچه اخذ مالیات می‌تواند تاحدودی دست دلالان را از بازار کوتاه کند اما در صورتی که به درستی اجرا نشود مالیات به عاملی برای گرانی مجدد خودرو تبدیل می‌شود چراکه راه‌های فرار مالیاتی بسیار است و دلالان از راه‌های غیررسمی خودرو خرید و فروش می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در یک سال اخیر به دلیل افزایش تقاضا در بازار و نوسانات ارزی قیمت خودرو افزایش چشم گیری پیدا کرد و دلالان نیز توانستند از شرایط سوءاستفاده کرده و  سودهای کلانی به دست آورند.

برای اخذ مالیات از فرآیند خرید و فروش خودرو سازوکاری طراحی شود

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان کسانی هستند که دائم در حال خرید و فروش خودرو هستند و به نوعی مصرف کننده نهایی خودرو نیستند و با هدف کسب سود دربازار حضور دارند در نتیجه بهتر است سازوکاری برای اخذ مالیات از آنها طراحی شود./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا