بانک و بیمهطلا و ارز

قاچاق کودهای شیمیایی وارداتی با ارز دولتی

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: به روش‌ها و تحت عناوین مختلف کودهای شیمایی تولید داخل و وارداتی از کشور به صورت غیرقانونی خارج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگذاری خانه ملت، در خصوص خروج کودهای شیمیایی وارداتی با ارز دولتی، گفت: حجم واردات کودشیمیایی به کشور بالا نیست و بسیاری از نیاز کشور به این محصول مانند کود ازته در داخل تولید می‌شود اما واردات برخی از کودهای خاص کماکان ادامه دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کود شیمیایی در بازار داخل و خارج از کشور اختلاف قیمت بسیار بالایی دارد، ادامه داد: در بازارهای خارجی هر کیسه کود شمیایی حدود ۹ تا ۱۰ دلار قیمت دارد در حالی که می‌توان این محصول را در داخل کشور با قیمت هر کیسه ۳۰ هزار تومان تهیه کرد.

همچنین بخوانید

بخشی از گوشت‌‍‌های وارداتی قاچاق می‌شوند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق گوشت‌های وارداتی و دام زنده علیرغم نیاز به سردخانه و دشواری‌های خاص خود صورت می‌گرفت، تصریح کرد: به روش‌ها و تحت عناوین مختلف کودهای شیمایی تولید داخل و وارداتی از کشور به صورت غیرقانونی خارج می‌شوند.

تخصیص ارز دولتی به واردات کالاها متوقف شود

وی با تاکید بر اینکه دلالان و سودجویان بازار راه کسب درآمد را پیدا می‌کنند، عنوان کرد: باید از اعمال روش‌های غلط و تخصیص ارز دولتی به واردات برخی از کالاها دست برداریم و با آزاد کردن قیمت گذاری و بازار آزاد اجازه ندهیم خلاقیت و ابتکار سودجویان موجب زیان و خروج منابع ملی از کشور شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق مواد مخدر جرم است اما به دلیل سود دار بودن عده‌ای اقدام به این کار می‌کنند، دلالان و قاچاقچیان تنها به دنبال کسب سود کلان خود هستند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا