صنعت، معدن، تجارت

فعالیت خبازی های آزادپز همانند گذشته

قائم مقام بازرگانی داخلی و سرپرست اداره کل آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: فعالیت خبازی های آزادپز در کشور همچنان با همان سبک و سیاق گذشته خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کامبیز معتمد وزیری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هیچ تغییری روی قیمت نان واحدهای مزبور نخواهیم داشت مگر اینکه با توافقاتی که بخواهد براساس مصوبات صورت گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که یارانه ای شدن تمامی نانوایی ها به چه معناست یعنی دیگر نانوایی آزادپز در کشور نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: خیر؛ نان نانوایی ها تا سال گذشته در دو بخش ۶۶۵ تومانی و ۹۰۰ تومانی به لحاظ قیمت گندم تامین و عرضه می شد.

همچنین بخوانید

قائم مقام بازرگانی داخلی و سرپرست اداره کل آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مجلس اواخر سال گذشته قیمت فروش گندم بابت مصارف صنف و صنعت به ازای هر کیلوگرم را یک هزار و ۸۵۰ تومان تصویب کرد.

وی در ادامه افزود: ابتدا اینطور به نظر آمد که قرار شده نانوایی های آزادپز با قیمت گندم یک هزار و ۸۵۰ تومانی نان تولید و عرضه کنند.

معتمد وزیری اظهارداشت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته در دولت مقرر شد افزایش گندم یک هزار و ۸۵۰ تومانی فقط شامل صنف و صنعت شود و نانوایی های آزادپز همچنان گندم خود را با نرخ ۹۰۰ تومان دریافت کنند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: وقتی قیمت تمام شده گندم یک هزار و ۸۵۰ تومان است و گندمی که در اختیار خبازی های آزاد پز قرار می گیرد با نرخ ۹۰۰ تومان معنا و مفهوم این حرف اینکه دولت به آزادپزها هم یارانه می دهد.

قائم مقام بازرگانی داخلی و سرپرست اداره کل آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این یارانه نسبت به گندم ۶۶۵ تومان عدد کمتری است به همین دلیل «یزدان سیف» مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در خبری گفته اند کم یارانه و پریارانه که تفاوت ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان تا عدد یک هزار و ۸۵۰ تومان را شامل می شود.

وی افزود: معنای حرف مدنظر این نیست که خبازی های آزادپز دیگر به شکل یارانه ای کار می کنند بلکه این واحدها همچنان با همان سبک و سیاق گذشته فعالیت خواهند داشت.

معتمد وزیری اظهارداشت: هیچ تغییری روی قیمت نان آزادپزها نخواهیم داشت مگر اینکه با توافقاتی که بخواهد براساس مصوبات صورت گیرد.

وی در ادامه یادآورشد: در حال حاضر هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا