خودروصنعت، معدن، تجارت

پیشنهاد وزارت صنعت برای توسعه شهرک‌های اسقاط خودرو خلاف مصوبه دولت است

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده گفت: پیشنهاد وزارت صنعت برای توسعه ۳ شهرک اسقاط خودروهای فرسوده خلاف مصوبه دولت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محمد حسین گودرزی  در مورد پیشنهاد وزارت صنعت برای توسعه کاربری ۳ واحد صنعتی اسقاط خودروهای فرسوده به هیأت دولت، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرک‌های مورد پیشنهاد در داخل محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده اند و این در حالی است که طبق مصوبه دولت، شهرک‌های اسقاط نباید در محدوده ۱۲۰ کیلومتری تهران واقع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز دولت این مصوبه را اجرا نمی‌کند، تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ در شهرک صنعتی شمس‌آباد ۱۰ مرکز اسقاط خودروهای فرسوده واقع شده‌اند و در شهرک‌های دیگر نیز ۶ تا ۷ مرکز اسقاط خودرو مستقر هستند.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در ادامه با بیان اینکه دولت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اجازه ایجاد این مراکز را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران داده‌اند، گفت: سرمایه‌گذاران در این مراکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در این شرایط ادامه کار آنها از نظر مغایرت با مصوبه قبلی دولت جای بحث دارد.

وی در پاسخ به این سوال که موافقت دولت با توسعه ۳ واحد اسقاط خودرو، کمکی به فعال شدن صنعت اسقاط خودرو خواهد کرد؟ گفت: در حال حاضر اکثر شهرک‌های اسقاط با بیکاری روبه‌رو هستند و این مصوبه نمی‌تواند مشکلی از این صنعت حل کند.

گودرزی با اشاره به انباشت ۸۰ هزار گواهی اسقاط خودرو فرسوده در مراکز اسقاط، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد مراکز اسقاط خودروهای فرسوده تعطیل هستند و فقط ۵ درصد این مراکز با ظرفیت کمتر از ۱۰ درصد فعالیت می‌کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا