بین الملل

سود صنایع چین در ماه آوریل کاهش یافت

سود شرکت‌های صنعتی چین در حالی در ماه آوریل کاهش یافت که کند شدن فعالیت‌های تولیدی باعث توقف رشد ماه قبل شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، سود شرکت‌های صنعتی چین در حالی در ماه آوریل کاهش یافت که کند شدن فعالیت‌های تولیدی باعث توقف رشد ماه قبل شد. به این ترتیب فشارها بر سیاست‌گذاران برای افزایش حمایت از اقتصادی که جنگ تجاری سخت با آمریکا آسیب دیده است، افزایش یافت.

با کاهش تقاضای خارجی و داخلی، درآمد بخش تولیدی کلیدی چین، از ماه نوامبر سال گذشته، به استثنای ماه مارس، در حال کاهش است.

طبق داده‌هایی که روز دوشنبه توسط اداره آمار چین اعلام شد، در ماه آوریل، سود صنایع چین ۳.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۵۱۵ میلیارد یوآن (معادل ۷۴.۸۰ میلیارد دلار) رسید، که البته بخشی از این افت را می‌توان به حساب آمار بالای سال گذشته گذاشت.

این در حالی است که در ماه مارس سود صنایع ۱۳.۹ درصد جهش کرده بود که این بالاترین افزایش در ۸ ماه اخیر است.

ژو هانگ از اداره آمار گفت که نتایج ماه مارس به این علت بالا بود که شرکت‌ها پیش از اجرای مالیات بر ارزش افزوده رو به خرید کالاهای صنعتی آورده بودند. این خریدها در ماه آوریل کاهش یافته است.

در ۴ ماه اول امسال، سود صنایع چین به ۱.۸۱ تریلیون یوآن رسید که ۳.۴ درصد از سال گذشته کمتر است. این در حالی است که در سه ماهه اول امسال هم سود شرکت‌ها ۳.۳ درصد کاهش یافته بود.

کاهش سود شرکت‌ها با کاهش رشد تولیدات شرکت‌های صنعتی در بازه ژانویه تا آوریل مطابقت داشت.

در ماه آوریل اختلافات تجاری آمریکا و چین به ناگهان تشدید شد و باعث شد که روند پیشرفت ظاهری در مذاکرات، کاملاً معکوس شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا