صنعت، معدن، تجارت

تلاش بر حذف واسطه ها از صنعت پوشاک ایران

مدیر اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: یکی از اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حذف واسطه ها از صنعت پوشاک کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اصغر زیلایی مدیر اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد گفت: طراحان کشور در صدد شناسایی نیازهای داخلی کشور و ارتقاء کیفیت پوشاک هستند و این کارگروه با برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها و فروش مستقیم با قیمت پایین تر از بازار، سعی بر حذف واسطه ها از این صنعت را دارند.

وی افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور طراحان توانمند و ماهر مبادرت به راه اندازی بانک طراحان نموده که با توجه به توانمندی ها و تجارب افراد این بانک، آمادگی همکاری با بسیاری از برندهای داخلی و خارجی هستیم.

همچنین بخوانید

زیلایی حوزه فعالیت این کارگروه را در تمام سطوح پوشاک دانست و گفت: طراحی و فعالیت این کارگروه در خصوص پوشاک مدارس، پوشاک کار، پوشاک کاربردی و غیره است.

وی ادامه داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور سامانه شناسنامه یکپارچه ایرانی و اسلامی را تحت عنوان سامانه شیما راه اندازی کرده که طراحان می توانند ایده ها و طرح های خود را در این سامانه ثبت معنوی کرده و از این طریق قادر به همکاری با تولید کنندگان داخلی و خارجی کنند.

وی ادامه داد: با همکاری قوه قضائیه و اختصاص دادگاه ویژه به پرونده های قضایی سوء استفاده از طرح های ثبت شده جلو گیری بعمل می آید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا