بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش یورو با چاشنی اتریشی

پس از شروع نه چندان خوب دلار در معاملات ابتدای هفته، امروز اسکناس سبز مجددا در برابر همتایانش صعودی شد.

به گزارش رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۱۵ درصد افزایش به ۹۷.۷۴۶ واحد رسید که اگرچه هنوز ۰.۶ درصد پایین‌تر از رکورد ثبت شده امسال است اما نشان می‌دهد ارزش دلار در برابر میانگین شش ارز مهم جهانی از ابتدای امسال تاکنون ۱.۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، ژاپن که این روزها میزبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است به وی وعده داده است که با افزایش واردات کالا از آمریکا در راستای کاهش مازاد تجاری در روابط تجاری دو کشور گام بر دارد و این مساله باعث تقویت موقعیت دلار در برابر ین شده است. دلار امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۹.۵۲ ین رسید.

در دیگر نقطه جهان، ارزش ارز واحد اروپایی پس از سقوط کابینه دولت اتریش و چند قطبی شدن پارلمان اتحادیه اروپا نتوانست به مسیر صعودی خود ادامه دهد و با فاصله گرفتن از قله ثبت شده ۱۰ روز اخیر خود در برابر دلار به محدوده ۱.۱۱۹۲ دلار عقب نشینی کرد. دولت سباستین کورتس با وجود استعفای کریستین اشتراخه، معاون وی از سمتش به دلیل انتشار یک ویدئوی جنجالی مربوط به سال ۲۰۱۷ که در آن اشتراخه قول اعطای امتیازات ویژه به افرادی را در صورت حمایت‌های مالی آنها از وی می‌دهد، نتوانست از مجلس اتریش مجدداً رأی اعتماد بگیرد.

ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی در مؤسسه “میزوهو سکیوریتیز” گفت: در پارلمان اروپا شاهد چند قطبی شدن احزاب هستیم که به نوعی آینه فضای سیاسی اروپا نیز هست. این مساله عمدتاً به زیان یورو خواهد بود.

در برابر دیگر ارزهای مهم، هر دلار استرالیا به ۰.۶۹۲ دلار و هر پوند انگلیس به ۱.۲۶۷۳ دلار کاهش یافتند. هم چنین هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۴۴ دلار کانادا، ۱.۰۰۴۶ فرانک سوئیس، ۴.۱۹۱۲ رینگت مالزی، ۱.۳۷۶۶ دلار سنگاپور و ۶.۹۰۶۶ یوان چین مبادله شدند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا