بورسبورس اوراق

«ساینا» یک قدم دیگر به افزایش سرمایه نزدیک شد

شرکت صنایع بهداشتی ساینا که با نماد «ساینا» در بازار دوم فرابورس مورد داد و ستد قرار می‌گیرد خبر از تائید طرح توجیهی افزایش سرمایه خود توسط حسابرسی و بازرس قانونی شرکت داده است. بر این اساس در صورتی که پس از این مرحله افزایش سرمایه یاد شده به تائید سازمان بورس و اوراق بهادار برسد شرکت می‌تواند سرمایه خود را از مبلغ ۱۰ میلیارد تومان فعلی از محل از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی به ۱۶ میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این روزها با قرار گرفتن در فصل مجامع و علاقه بسیاری از شرکت‌ها جهت تغییر در ساختار مالی و یا بهبود فصل موجود، شاهد افزایش تقاضای بسیاری از شرکت‌ها برای انجام افزایش سرمایه از محل‌های گوناگون هستیم. یکی از شرکت‌هایی که امروز در همین راستا نامش بر روی تارنمای کدال درج شد شرکت صنایع بهداشتی ساینا که در خصوص اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در مورد انجام افزایش سرمایه به شفاف‌ سازی پرداخته است.

بر این اساس شرکت اعلام کرده است که حسابرس و بازرس قانونی شرکت با توجه به شواهد و مفروضات ارائه شده از سوی این شرکت، انجام افزایش سرمایه با توجه به مفروضات ارائه شده ممکن است و شرکت می‌تواند در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته مبادرت کند.

«ساینا» در نظر دارد تا با عنایت به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادارسرمایه، خود را از مبلغ ۱۰ میلیارد تومان فعلی به ۱۶ میلیارد تومان افزایش دهد. مطابق با  آنچه که شرکت در گزارش توجیهی خود قید کرده «جلوگیری از خروج نقدینگی و کاهش در استفاده از تسهیلات بانکی جهت تامین سرمایه در گردش، افزایش سرمایه از محل سود انباشته برای توسعه فعالیت های عملیاتی شرکت مد نظر قرار گرفته است. در این راستا شرکت صنابع بهداشتی ساینا (سهامی عام) با توجه به ماهیت فعالیت شرکتهای شوینده، افزایش سطح تولیدات جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان اعم از مشتریان داخلی و خارجی را به عنوان استراتژی خود در نظر گرفته و به منظور نیل به این هدف، جلوگیری از خروج وجه نقد مورد نیاز برای تامین نیازهای ضروری از جمله خرید مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش مناسب که جزو الزامات رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده را در برنامه خود قرار داده است.

گفتنی است، «ساینا» هدف از افزایش سرمایه خود را اصلاح ساختار مالی، افزایش سود شرکت با توجه به کاهش اخذ تسهیلات مالی در سنوات آتی، کاهش ریسک نقدینگی و کاهش جریانهای نقدی خروجی ناشی از تقسیم سود و باز پرداخت وام های کوتاه مدت اعلام کرده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا