انرژی

تفاوت قابل ملاحظه بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق

مهندس پیام باقری نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: مبحث اقتصاد برق به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این صنعت محسوب می شود و ریشه این ضعف در عدم توازن مالی بین قیمت تمام شده و و قیمت تکلیفی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، باقری در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد ادامه داد: قیمت تمام شده به دلایل مختلف از جمله هدر رفت انرژی در شبکه و راندمان پایین در نیروگا ه ها بسیار بالاست و با توجه به حجم گسترده بخش دولتی و عدم خصوص سازی ، میانگین قیمت تمام شده در ایران خیلی بیشتر از میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: علیرغم دستورالعمل های قانونی در رسیدن به قیمت های واقعی حامل های انرژی در راستای هدفمند کردن یارانه ها، هنوز در حوزه برق اتفاقات جدی صورت نگرفته است.

همچنین بخوانید

مهندس پیام باقری نصب کنتورهای هوشمند را در مصارف خانگی یکی از راهکارهای صرفه جویی دانست و گفت: دولت می تواند با آماده سازی زیر ساخت ها و نصب کنتورهای هوشمند در منازل مدیریت بخش خانگی را به مصرف کنندگان بسپارد.

وی ادامه داد : با نصب پنل های خورشیدی در پشت بام خانه ها نیز، بخش عمده ای از برق مصرفی کشور تامین خواهد شد.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به توانمندی های داخلی در کسب رتبه نخست منطقه از منظر تولید گفت: طی ۴ دهه گذشته ما موفق به تولید ۸۰ هزار مگاوات برق شدیم که رتبه نخست در منطقه و چهاردهم جهانی را کسب نمودیم و طی برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردید در سال یک درصد افزایش راندمان داشته تا به میانگین راندمان جهانی دست یابیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا