بورسبورس اوراق

«شپارس» به دنبال افزایش نرخ محصولات/ سرمایه‌گذاران برای ارزیابی سهام شرکت اطلاعات منتشره در کدال مراجعه کنند

شفاف سازی شپارس درخصوص افزایش نرخ محصولات و چگونگی محاسبه آن و تاثیر سود و زیانی بر عملکرد مالی شرکت بر روی تارنمای کدال منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دقایقی پیس شفاف سازی شرکت بین المللی محصولات پارس در خصوص چگونگی پرداخت ها به شرکت صنایع شیمیایی ایران بابت خرید مواد شیمیایی بر روی تارنمای کدال قرار گرفت. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که به لزوم رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار دست به انجام شفاف سازی زده است. این شرکت که با نماد «شپارس» مورد معامله قرار می‌گیرد اعلام کرده است که پس از بررسی آثار افزایش نرخ الکیل بنزن خطی شرکت صنایع شیمیایی ایران که از تاریخ  نهم خرداد ماه سال ۹۸ رخ داده، لازم به یاد آوری است که پرداخت ها به شرکت صنایع شیمیایی ایران بابت خرید مواد شیمیایی همواره یک ماه زودتر و به عنوان پیش پرداخت انجام می شود و محموله ۱۵ روز تا یک ماه بعد وارد انبارهای شرکت می شود.

با توجه به این رویداد تاثیر این افزایش قیمت از خرداد ماه ۱۳۹۸ به بعد خواهد بود. «شپارس» در ادامه عنوان کرده است که  این شرکت به همراه دیگر شرکت های صنعت شوینده از طریق انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی به دنبال افزایش نرخ محصولات خود است. از این رو درخواست افزایش قیمت مصرف کننده محصولات را به انجمن ارائه کرده و از آنجایی که هنوز این در خواست از جانب انجمن یاد شده تایید نشده و به الطبع تاریخ اعمال آن مشخص نیست. از این رو افشای آن در سایت کدال تا قطعی شدن آن امکان پذیر نخواهد بود

در ادامه شفاف سازی این شرکت آمده است که «در هر صورت چون به احتمال بسیار قوی این افزایش قیمت به زودی مصوب می شود انتظار می رود در صورت اجرا، اثر سود و زیانی افزایش قیمت LAB تا حد زیادی خنثی شود. ضمنا به اطلاع می رساند که افزایش هزینه ها صرفا ناشی از افزایش قیمت LAB نبوده بلکه در خصوص افزایش دستمزد سالانه افزایش نرخ ارز نیمایی و افزایش نرخ برخی دیگر از مواد اولیه مهم نیز تاثیر گذار باشد. در واقع علت اصلی افزایش قیمت مصرف کننده درخواستی از انجمن کلیه موارد فوق است.»

همچنین بخوانید

در ادامه این شفاف سازی شرکت بین المللی محصولات پارس (شپارس) از کلیه سرمایه‌گذاران خواسته است که قبل از خرید و فروش سهام این شرکت با آخرین اطلاعات صورتهای مالی گزارش های تفسیری مدیریت و فرمهای افشای اطلاعات با اهمیت شرکت که پیشتر در سایت کدال منتشر شده توجه کنند تا احیاناً متحمل زیان نشوند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا