صنعت، معدن، تجارت

گروه بندی جدید برخی اقلام تعرفه‌ای / امکان ترخیص کالاهای گروه ۴ مانده در گمرک فراهم شد+سند

 

در نامه وزیر صنعت به رئیس کل بانک مرکزی، گروه‌بندی جدید برخی اقلام تعرفه‌ای اعلام و نحوه ترخیص کالاهای گروه ۴ مانده در گمرک فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گروه‌بندی جدید برخی اقلام تعرفه‌ای و نحوه ترخیص کالاهای گروه ۴ در گمرک مانده را اعلام کرد.

همچنین بخوانید

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

موضوع: گروه‌بندی جدید کالایی برخی اقلام تعرفه‌ای

با سلام

احتراما پیرو نامه شماره ۶۰.۱۲۹۱۱۰ مورخ ۱۳۹۷.۵.۱۸ موضوع تبصره (۱) ماده (۱) تصویب نامه شماره ه۵۵۶۳۳ت/۶۳۷۹۳ مورخ ۱۳۹۷.۵.۱۶ هیأت محترم وزیران در خصوص ساماندهی و مدیریت بازار ارز به پیوست جدول حاوی ۵۵۰ ردیف کد تعرفه (شامل تعرفه‌های جدید ۱۳۹۸ و تعرفه‌های سال گذشته که گروه کالایی آنها تغییر یافته) جهت استحضار و اعمال در سامانه ارزی بانکی کشور ارسال می‌گردد.

لازم به ذکر است مندرجات نامه‌های شماره ۶۰.۱۷۷۵۷۷ مورخ ۱۳۹۷.۷.۷، شماره ۶۰.۲۵۴۴۱۳ مورخ ۱۳۹۷.۱۰.۲ و شماره ۶۰.۳۳۴۶۵۳ مورخ ۱۳۹۷.۱۲.۲۵ پیرامون تخصیص ارز با نرخ دولتی برای ۱۲۷۰ ردیف کد مندرج در نامه‌های مزبور با شرایط تائید و اعلام سیستمی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کماکان به قوت خود باقی است. از این فهرست تعرفه شماره ۷۰۰۲۳۹۰۰ حذف و مشمول گروه ۲ کالایی و تعرفه شماره ۳۵۰۳۰۰۹۰ در صورت تائید وزارت مذکور مشمول ارز به نرخ دولتی شده و به آن اضافه می‌گردد.

ضمنا پرونده‌های مشمول تعرفه‌های گروه ۴ صرفا در صورتی که تامین ارز شده و یا قبض انبار یا بارنامه آنها صادر شده باشد، امکان ادامه فرایندهای تجاری (اعم از تمدید، ویرایش یا ترخیص) را خواهند داشت.

رضا رحمانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا