خودروصنعت، معدن، تجارت

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو جهان کدام هستند؟/ فروش ۳۰میلیون دستگاه خودرو توسط ۳خودروساز برتر جهان

با توجه به لیست ارائه شده در خصوص بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان، گروه خودروسازی فولکس واگن، با فروش حدود ۱۱میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت خودرو سازی فیات کرایسلر، به تازگی طرح پیشنهادی خود را در خصوص ادغام خود با گروه خودروسازی رنو، که موجب قرار گرفتن این گروه جدید در جایگاه سوم برترین خودروسازان خواهد شد، را اعلام کرد. بر اساس این پیشنهاد ارائه شده، توافق به صورت ۵۰-۵۰ بین این دو شرکت صورت خواهد گرفت.

گروه خودروساز فیات کرایسلر که در زیرمجموعه آن برند خودروهای محبوبی همچون جیپ، دوج، رام و آلفا رومئو قرار دارند، در سال گذشته با فروش ۴.۸ میلیون دستگاه خودرو، در جایگاه هفتم لیست بزرگ‌ترین خودروسازان جهان قرار گرفت. در آینده نزدیک، با اضافه شدن گروه خودروسازی رنو به این گروه با تعداد ۳.۸۸ میلیون دستگاه خودرو به لیست فروش، در جایگاه سوم بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، پس از گروه فولکس واگن و تویوتا جای خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

قابل ذکر است که شرکت رنو قرار است در روز دوشنبه هفته آتی، این پیشنهاد را مورد بحث قرار داده و نظر خود را ارائه دهد. همچنین، گفتنی است که سهام‌داران از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند.

بر اساس این لیست ارائه شده در خصوص بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان، گروه فولکس واگن با فروش ۱۰.۹۰میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸، در جایگاه نخست قرار گرفت. به دنبال آن، گروه تویوتا با فروش ۱۰.۶۰ میلیون دستگاه و گروه جنرال موتورز با فروش ۸.۳۸ میلیون دستگاه در سال گذشته، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی در جهان در سال ۲۰۱۸ را مشاهده می‌کنید؛

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو جهان کدام هستند؟

 

منبع
اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا