بورسبورس اوراق

سود ۷ ریالی برای هر سهم «خشرق»

شرکت الکتریک خودرو شرق در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه سود هر سهم را هفت ریال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شرکت الکتریک خودرو شرق در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، سود هرسهم را با افت ۴۲ درصدی نسبت به سال مالی گذشته مبلغ ۷ ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده سود عملیاتی را با افزایش ۲۱ درصدی مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۱۰ درصدی مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال و سود انباشته در پایان دوره را با افزایش ۳ درصدی مبلغ ۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

همچنین بخوانید

در حال حاضر «خشرق» دو طرح توسعه ای در دستور کار دارد. یکی از این طرح ها پروژه پژو ۳۰۱ است که با برآورد هزینه ای ۱۲۹ میلیارد ریال پروژه را آغاز کرده و تاکنون ۵۷ میلیارد ریال آن را هزینه کرده است و پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است. این طرح توسعه ای با هدف ورود به بازار خودرو های جدید و افزایش تنوع محصولات و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰نفر در دست دارد که پیش بینی کرده است تا اول مهر ۱۳۹۸ به بهره برداری می رسد.

پروژه بعدی این شرکت پروژه قطعات الکترونیک است که برآورد هزینه ای آن ۱۰۹ میلیارد ریال بوده است و تاکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی کرده بود تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ به بهره برداری برساند. این اقدام در حالی انجام شد که «خشرق» قصد داشت در زمینه الکترونیک خودرو افزایش سبد محصولات افزایش بهره‌وری و سودآوری وارد شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا