انرژی

پیک مصرف برق به ۴۸ هزار مگاوات نزدیک شد

نمودار مصرف برق در کشور در حالی پیش از آغاز فصل تابستان روند صعودی به خود گرفته است که وزیر نیرو در آخرین اظهار نظر خود در مورد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در تابستان پیش‌رو اعلام کرد اگر مردم مصرف صحیح داشته باشند هیچ نوع خاموشی نخواهیم داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، همزمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و از مرز ۴۷ هزار مگاوات گذشت. اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه روز گذشته به ۴۷ هزار و ۴۳۹ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

طبق آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران پیک مصرف برق کشور روز گذشته کل مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود ۱۳۴۴ مگاوات بوده است که از این میزان ۱۲۶۶ مگاوات مربوط به صادرات و ۷۸ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۴۳۸۶ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به ۴۴۹۷ مگاوات رسیده بود.

همچنین بخوانید

روند رو به رشد مصرف برق در کشور در حالی ادامه دارد که وزیر نیرو درباره این‌که آیا امسال با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه خواهیم شد یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که باید از هم‌وطنان و مصرف‌کنندگان پرسید. رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی که روز گذشته برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که من باید از هموطنان عزیز مصرف‌کننده بپرسم که آیا قرار است کماکان مصرف صحیح داشته باشیم و چنانچه پاسخ مثبت بشنوم، می‌توانم اعلام کنم هیچ نوع خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا