بین الملل

ترس از رکود در جهان، نفت را ارزان کرد

رویترز گزارش داد: قیمت نفت به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین که می‌تواند رکود اقتصادی جهانی به دنبال داشته باشد، حدود یک درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین که می‌تواند رکود اقتصادی جهانی به دنبال داشته باشد، حدود یک درصد کاهش یافت اما کاهش تولید اوپک و تنش‌های سیاسی در غرب آسیا که به نسبت کمی عرضه ایجاد کرده، مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است.

هر بشکه نفت برنت با ۷۲ سنت کاهش ۶۹.۳۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۴ سنت کاهش ۵۸.۴۰ دلار معامله شد.

همچنین بخوانید

جیمز میک، فعال بازار در این رابطه در پادکستی نوشت: «قیمت نفت خام ضعیف است… عمدتا به این علت که فشار کاهشی در سوی تقاضا در حال غلبه کردن به فشار افزایشی از سوی عرضه است.»

«سرمایه‌گذاران نگران چشم‌انداز کلان تقاضا در جهان هستند به ویژه اینکه اختلاف میان آمریکا و چین در حال افزایش است.»

فوآد رزاق‌زاده، تحلیلگر بازار گفت نگرانی دیگر «سقوط ارزش ارزهای بازارهای نوظهور است که قیمت نفت خام را برای خریداران این کشورها گران‌تر می‌سازد.» از اینرو قیمت نفت ممکن است کاهش یابد.

بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا علی‌رغم نگرانی‌های اقتصادی، تقاضای جهانی نفت تاکنون خوب بوده است احتمالا امسال برای نخستین بار به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اما تحلیلگران معتقدند که کم شدن اعتبار در بحبوحه رکود اقتصادی می‌تواند بر مبادلات کالاهای اساسی ضربه بزند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا