بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کمیسیون نرم‌افزارهای فروشگاهی، اصناف و پخش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به درخواست PSP‌ها برای فعالیت در حوزه تولید نرم‌افزار پاسخ داد

 

در جلسات قبلی کمیسیون نرم‌افزارهای فروشگاهی، اصناف و پخش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری اعلام کرده بود که این شرکت برای اتصال نرم‌افزار خود به کارت‌خوان‌های PC POS تفاهم‌نامه‌ای را با یکی از شرکت‌های PSP منعقد و مشتریان خود را به سمت این PSP هدایت کرده است. نماینده مرتبط با این PSP دلیل حضور این PSP در حوزه تولید نرم‌افزار را عدم پشتیبانی مناسب شرکت‌های نرم‌افزاری و همچنین عدم اختصاصی سازی نرم‌افزارها توسط شرکت‌های نرم‌افزاری عنوان کرد اما شرکت‌های نرم‌افزاری انگیزه‌های مالی را دلیل این کار دانستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، پنجم خرداد در جلسه کمیسیون نرم‌افزارهای فروشگاهی، اصناف و پخش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نماینده شرکت مرتبط با PSP ذکر شده در بالا اعلام کرد که این شرکت چندی است خود اقدام به تولید نرم‌افزار و تماس با مشتریان این شرکت کرده و درخواست جایگزینی نرم‌افزار آنها را داشته است. مظاهر مرجانی رییس این کمیسیون، از نماینده شرکت مذکور دلیل علاقه و حضور شرکت‌های PSP در زمینه تولید نرم‌افزارهای اصناف و فروشگاهی را جویا شد تا اگر شرکت‌های نرم‌افزاری در این زمینه کمبود و یا کاستی دارند، آن‌ها را مرتفع کنند.

نماینده مرتبط با این PSP دلیل حضور این PSP در حوزه تولید نرم‌افزار را عدم پشتیبانی مناسب شرکت‌های نرم‌افزاری و همچنین عدم اختصاصی سازی نرم‌افزارها توسط شرکت‌های نرم‌افزاری عنوان کرد اما شرکت‌های نرم‌افزاری انگیزه‌های مالی را دلیل این کار دانستند. شرکت‌های نرم‌افزاری تماس با مشتریانی که خود آنها اتصال به آن PSP را فراهم کرده بودند را کار شایسته‌ای ندانسته و اعلام می‌کردند که مشتریان با تراکنش بالا هدف این تماس‌ها هستند.

در ادامه مرجانی با اشاره به اینکه در بازار آزاد نمی‌توان شرکتی را به ورود و یا عدم ورود به صنعت خاصی مجبور کرد، گفت: «تولید نرم‌افزارهای فروشگاهی و اصناف اتفاقاً یکی از تخصصی‌ترین و دشوارترین فعالیت‌های نرم‌افزاری و پشتیبانی است، به‌گونه‌ای که حتی شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری با تجربه بعد از سال‌ها فعالیت، به دلیل تنوع در اصناف مختلف، ادعای حضور در همه اصناف را ندارند.»

او اشاره کرد: «پروژه‌های نرم‌افزاری فروشگاهی و اصناف از بیرون ساده به نظر می‌رسند اما در هنگام ورود به این حوزه و دریافت نیازهای متنوع مشتریان متوجه بزرگی ابعاد این‌گونه نرم‌افزارها می‌شویم. مورد بسیار مهم دیگر در این حوزه پشتیبانی این‌گونه نرم‌افزارهاست که کاری بسیار تخصصی و دشوار است.»

مرجانی افزود: «هدف همه ما در نهایت ایجاد بستری مناسب برای مشتری برای رونق کسب‌وکار است و قطعاً همگرایی بین شرکت‌های نرم‌افزاری و PSP و انجام امور تخصصی توسط هر کدام می‌تواند ما را به این مهم برساند. هر گونه اقدامی که باعث بی‌اعتمادی فی‌مابین شود، می‌تواند باعث هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی شود.»

مرجانی در پایان اظهار امیدواری کرد که جلسات مشترک بین کمیسیون نرم‌افزارهای فروشگاهی و اصناف این سازمان و همچنین PSP هایی که احیانا تمایل به حضور در این صنعت را دارند می‌تواند باعث روشن‌تر شدن ابعاد مختلف این مساله و ایجاد همگرایی بیشتر در این زمینه شود. در این نشست برخی از بندهای سند استاندارد نرم‌افزارهای آماده نیز مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا