خودروصنعت، معدن، تجارت

اتصال صنعتگران با شرکت های دانش بنیان در صنعت خودروسازی

 

مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا گفت: مهمترین هدف پویش ملی داخل سازی خودرو اتصال صنعتگران و قطعه سازان با شرکت های دانش بنیان است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی پازوکی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا در گفتگو با برنامه نودو هشتی ها گفت: با راه اندازی پویش داخلی سازی صنعت خودرو از تمامی صنعتگران، پژوهشگاه ها ، زنجیره تامین، دانشگاهیان، صنایع دفاع دعوت بعمل آمده و زیر ساخت های لازم در بدنه اجرایی فراهم آمده است .

همچنین بخوانید

وی افزود: زنجیره تامین خودروسازان مدتهاست که به فعالیت خود ادامه می دهد ولی برای ارتقاء فناوری و خودکفایی نیاز به جذب ایده های جدید است .

مهدی پازوکی یکی از اهداف مهم این پویش را شناسایی نیازهای جاری و آتی صنعت خودروسازی دانست وگفت: با توجه به شرایط تحریم و وابستگی به تکنولوژی های وابسته مهم ترین هدف استفاده از حداکثری توانمندی های داخلی است .
وی در خصوص تعلل در راه اندازی این پویش و جذب ایده های دانشی گفت: نگاه ملی سازی صنعت خودرو همواره بوده ولی با توجه به شرایط پیش رو قوت بیشتری به خود گرفته است .

مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خود رو سازی سایپا افزود: سال گذشته نیز پویش جذب ایده ها را برگزار کردیم . مرکز تحقیقات به عنوان شرکت دانش بنیان شناخت حرفه ای و علمی به سایر شرکت های دانش بنیان دارد و از حوزه تکنولوژی های روز و جدید آنها بهره میبرد .

وی با اشاره به سایت ثبت ایده ها در سایت پویش ملی داخلی سازی گفت: این فرصت فراهم آمده است تا ایده های نوین برای بهره گیری در صنعت بکار گرفته شود و در کمتر از یک هفته ۲۲ طرح و مذاکره بین طراحان و صنعتگران صورت گرفته است .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا