امور زیربناییراه و ساختمان

دغدغه زمین برای تولید مسکن را برطرف می‌کنیم/ در انتخاب شرکا برای ساخت مسکن بسیار وسواس داریم

محمد اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی ۲۰۹۹ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن اظهار داشت: امروز در ادامه سلسله اقدامات جریان بخشیدن به تولید مسکن در شهر جدید اندیشه در میان مردم هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وی ادامه داد: برای ما مهم‌ترین اقدام شتاب گرفتن تولید مسکن است که به این امر اهتمام ویژه داریم.

وزیر راه و شهرسازی با تایکد بر اینکه دغدغه زمین را برای مردم برطرف می‌سازیم ادامه داد: اراضی‌ای که متعلق به دولت است را می‌توانیم در شهرها و مناطقی که در آن نیازسنجی شده برای تولید مسکن جامعه هدف، در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا آن را وارد جریان تولید مسکن کنند.

اسلامی با بیان اینکه به موازات ساخت و ساز مسکن به دنبال اجرای سایر پروژه‌ها هستیم افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه اجرای پروژه‌های خدماتی، تجاری، آموزشی هم پیش بینی شده است و همزمان با تولید مسکن این واحدهای خدماتی هم احداث خواهند شد.

وی با اشاره به احداث هسته مرکزی شهر جدید اندیشه گفت: تمام این ساخت و سازها در هسته مرکزی شهر جدید اندیشه انجام می‌شود تا اندیشه را به شهری دارای قابلیت‌های مختلف تبدیل کنند.

اسلامی با اشاره به افزایش راه‌های دسترسی مردم اندیشه گفت: با استاندار به این تفاهم رسیده‌ایم که اراضی قطارهای حومه‌ای را تملک و در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار دهد و تملک این اراضی بر عهده استان باشد و ساخت مسیر قطار حومه‌ای به شرکت عمران واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هر چند از ایجاد منابع جدید برای انجام پروژه‌ها پرهیز می‌کنیم اما احداث قطار حومه‌ای و ایجاد یک دسترسی ایمن و سریع برای مردم اندیشه بسیار به جا است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از نکاتی که در سال جاری به صورت ویژه مطرح کرده‌ایم این است که در سراسر کشور شاهد اجرای پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم و هفته‌ای نیست که در یکی از شهرها و استان‌ها این پروژه آغاز نشود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وسواس خاصی در انتخاب شرکای خود داریم گفت: از اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذاران مطمئن می‌شویم تا شرکای ما پروژه‌ها را در موعد مقرر تحویل دهند.

 

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا