امور زیربناییراه و ساختمان

کشاورزی رونق بازار مسکن را کم رنگ کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : با هدایت نقدینگی به بخش کشاورزی بازار مسکن کم رنگ تر شده است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد گفت: امسال به دلیل بارش های فراوان و رونق کشاورزی بخشی از نقدینگی ها به سوی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هدایت و از خرید و فروش مسکن کاسته شد.

وی افزود: امسال بازار معاملات مسکن با رکود ۳۸ درصدی در مقایسه با سال قبل روبرو است و عمده معاملات سال گذشته نیز به دلیل حفظ سرمایه و ایجاد تنش در فضای مجازی بود.

وی از هماهنگی های دستگاه های مختلف برای حل بحران مسکن بصورت علمی خبر داد و افزود: یکی از اقدامات دولت واگذاری زمین های دولتی با قیمت صفر به انبوه سازان برای ساخت و ساز مسکن ارزان است.

وی افزود: مهمترین گام گزینش انبوده سازان متخصص و متعهد و صاحب نام است که با توانمندی و بهره گیری از تکنولوژی های نوین قادر به تولید مسکن در کوتاه ترین زمان و به بهترین کیفیت باشند.

وی ادامه داد شرط دستبابی به این هدف واگذاری تمامی زمین های دولتی و تحت اختیار دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در داخل شهر، کلان شهرها و حاشیه شهرهاست؛ تا جایکه این تولید و عرضه مشهود بوده و موجب کاهش قیمت مسکن در جامعه شود.

وی در خصوص پیش بینی قیمت های عرضه شده توسط انبوه سازان به مردم و عدم سوء استفاده از زمین های ارزان گفت: معمولا بخش خصوص با تناسب شرایط مردم خدمات خوبی را عرضه می نماید و در هنگام واگذاری ها میزان آورده مردم و میزان اجاره بها را در نظر خواهند گرفت و تجربه ثابت کرده که بخش خصوص عملکرد سازگاری بیشتری با مردم در مقایسه با بانک مسکن دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا