تجارتصنعت، معدن، تجارت

گمرک کالاها را نسیه ترخیص کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: گمرک با اخذ ضمانت نامه ۳ ماهه، ۶ ماهه و گاهی حتی نزدیک به یک سال می تواند کالاها را ترخیص کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نحوه ترخیص کالا از گمرکات کشور، گفت: گمرک جدا از اینکه به صورت نقدی با ترخیص کنندگان کالا تسویه حساب می کند گاهی با اخذ ضمانت نامه به صورت نسیه ۳ ماهه، ۶ ماهه و گاهی حتی نزدیک به یک سال نیز کالا را ترخیص می کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط  تحریمی و افزایش قیمت کالاهای اساسی ترخیص کالاها از گمرک باید تسریع شود، افزود: باید تمامی وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها دست به دست هم دهند تا شاهد ایجاد نارضایتی در بین مردم نباشیم و اعتراضات به حداقل برسد.

گمرک با تعهد و تضمین می تواند حق و حقوق گمرکی را در بازه زمانی طولانی دریافت کند

 وی ادامه داد: یکی از راه های افزایش رضایت عمومی این است که که کالاهای اساسی به موقع به دست مردم برسد و شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها نباشیم نداشته باشیم که برای دستیابی به این مقصود یکی از راه ها این بوده که گمرک به موقع کالاها را ترخیص کند که در این راستا دستوراتی صادر شده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه گمرک با تعهد و تضمین براساس آنچه که قانون اجازه داده می تواند حق و حقوق گمرکی را در بازه زمانی طولانی دریافت کند، تاکید کرد: این موضوع می تواند تاثیر جدی در رضایتمندی مردم و ترخیص به موقع کالاها به ویژه کالاهای اساسی و مواد اولیه محصولات تولیدی داشته باشد.

گمرک تلاش می کند که کالاها سریع تر به دست مردم برسد

وی افزود: ترخیص به موقع مواد اولیه می تواند سبب تولید به موقع کالاها و حفظ اشتغال موجود شود، چراکه گاهی مواد اولیه وارداتی تبدیل به کالای نهایی شده و صادر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه گمرک با ترخیص به موقع کالا می تواند در این شرایط نقش آفرینی مهمی داشته و به اقتصاد کشور کمک کند، ادامه داد: زمانی که مشکلات تحریم ها ایجاد نشده بود، گاهی برخی افراد با پرداخت ضمانت نامه کالای خود را ترخیص می کردند که در شرایط کنونی باید به صورت وسیع تر این اقدام انجام شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گمرک تلاش می کند که کالاها سریع تر به دست مردم برسد، تصریح کرد: یکی از راه های درآمد کشور منابع گمرکی است و اگر مالیات و گمرک درآمدی نداشته باشند با توجه به کاهش فروش نفت از لحاظ منابع درآمدی کشور دچار مشکل می شویم./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا