امور زیربناییراه و ساختمان

اعلام آمادگی انبوه سازان برای ساخت ۳ میلیون مسکن درکشور

رئیس انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: انبوه سازان قادر خواهند بود در مدت کوتاه تا ۳ میلیون مسکن در کشور تولید نمایند .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر مجتبی بیگدلی رئیس انبوه سازان مسکن و ساختمان در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد گفت: انبوه سازان کشور با بهره گیری از سه راهبرد سریع سازی، ارزان سازی و کیفی سازی قادر خواهند بود مسکن مورد نیاز مردم را با قیمت پایین و کیفیت بالا تهیه نمایند.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح پیش بینی شده دولت مبنی بر دراختیار گذاشتن زمین رایگان به انبوه سازان، ظرف چها روز کارگاه های مورد نیاز تجهیز خواهد شد و کمتر از ۲ سال مسکن مورد نیاز مردم به خصوص در کلان شهرها تامین خواهد شد که این روند ضمن کنترل سیر صعودی قیمت های مسکن، موجب دستیابی به مسکن ارزان می شود و مردم از سرگردانی از بنگاه های املاک رها خواهند شد.

همچنین بخوانید

وی ضمن تاکید بر عدم نیاز به بودجه دولت و بیت المال در این پروژه ها گفت: بانک ها پول مردم را به جای رفاه مردم صرف ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیارد دلاری در بخش های خودروسازی و فولاد سازی میکنند و اگر پول مردم را در بخش مسکن مردم در قالب تسهیلات بدهند هیچ نیازی به بودجه دولتی نیست.

وی افزود: در تمام دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته زمین های ارزان و دولتی در اختیار مردم قرار گرفته و بانک ها تا ۸۰ درصد هزینه مسکن را به صورت ارائه تسهیلات تقبل می کنند.

وی صنعت ساختمان را به دلیل اشتغال زایی ۷۰ درصدی، صنعت پیشران اقتصاد هر کشور دانست و افزود: صنعت ساختمان بیش از ۱۲۰۰ شغل در کشور ایجاد می نماید.

وی نقش شوراهای شهرها و شهرداری ها را در افزایش قیمت مسکن فاجعه بار دانست و گفت: مردم برای کسب پروانه ساختمان و نقشه ساخت در بین شورا ها و شهرداری ها سرگردان مانده اند و این بروکراسی و هیزینه ها گزاف مردم را بسیار ناراضی کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا