بورسبورس اوراقخودرو

در خواست اداره ناشران بورسی از «خساپا»/ الزام سایپا به شفاف سازی در خصوص افزایش سرمایه

اخبار منتشره در مورد افزایش سرمایه شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) که پیش‌تر توسط یک سایت خبری منتشر شده بود موجب شد تا اداره نظارت بر ناشران بورسی «خساپا» را به ارائه توضیحات در این خصوص ملزم کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  یکی از نمادهایی که در روزهای اخیر بسیار مورد توجه اهالی بازار سهام بوده و ارزش معاملات آن بارها به سطوح قابل توجهی رسیده، نماد معاملاتی گروه خودروسازی سایپا بوده است. این نماد که از سال گذشته به دلیل بالاگرفتن شایعات در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدسید ارزیابی دارایی‌ها بارها مورد توجه بازار سهام قرار گرفته است، به دلیل لزوم خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت صف خریدهای زیادی را تجربه کرده است.

به دنبال همین اخبار و جذابیتی که شرکت سایپا در میان معامله گران کوتاه مدتی بازار پیدا کرده است، روز گذشته نیز «خساپا» صف خریدهای قابل توجهی را تجربه کرد و به رغم آنکه صف خریدش تا پایان معاملات ماندگار نشد با این حال رقم قابل توجهی را به عنوان ارزش معاملات به ثبت رساند.  طی این روز حجم عظیم تقاضا در این نماد به تبادل بیش از ۷۴۳ میلیون سهم به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان منتهی شد. دلیل این استقبال گسترده از نماد معاملاتی سایپا را می‌توان در همان موضوع همیشگی جست و جو کرد که در روزهای گذشته موضوعاتی در مورد آن توسط یکی از سایت‌های خبری منتشر شده بود.

حالا در همین مورد اداره نظارت بر ناشران بورسی در خواستی را از «خساپا» مطرح کرده است که به موجب آن شرکت باید در اسرع وقت تصمیمات خود را در مورد انجام افزایش سرمایه در سال جاری به اطلاع عموم برساند. در این نامه ذکر شده است که «در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های آن شرکت خواهشمند است دستور فرمایید در صورت صحت خبر فوق، اصلاحات لازم به صورت فوری در گزارش تفسیری مدیریت آن شرکت اعمال و در سامانه کدال منتشر شود. همچنین با توجه به عدم افشای اطلاعات فوق در گزارش تفسیری مدیریت دفاعیات آن شرکت در خصوص عدم رعایت مفاد ماده ۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان حداکثر تا تاریخ ۱۲ خرداد ۹۸ به این سازمان ارائه شود.». در ادامه این نامه از سایپا در خواست شده تا در صورتی که خبر درج شده در مورد این افزایش سرمایه صحت ندارد، شرکت آن را اعلام کرده و ابهامات به وجود آمده در این خصوص را از بین ببرد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا