تجارتصنعت، معدن، تجارت

محدودیت‌های تجارت با کارت بازرگانی

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمیدرضا صالحی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: استفاده از کارت بازرگانی برای واردات و صادرات در تمامی ممالک جهان جز ایران و چند کشور دیگر منسوخ شده است.

او همچنین اظهار کرد: ایران به دلیل مشکلاتی که دارد به خصوص در زمینه نوع استفاده از سیستم ارزی هنوز باکارت بازرگانی امور مربوط به واردات و صادرات را کنترل و پایش می‌کند تا لطماتی به نظام اقتصادی مملکت وارد نشود. به همین سبب باید به یکسری محدودیت‌ها تن دهد. نائب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گفت: به‌طورکلی اعتقاد تمامی فعالان اقتصادی مبتنی بر اینکه روزی این کارت‌ها جمع‌آوری شود بنابراین رسیدن هرچه سریع‌تر به چنین روزی خوب بهتر خواهد بود.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه چرا تعیین محدودیت برای تخصیص ارز به دارندگان کارت بازرگانی جدید در نظر گرفته شده و این تصمیم چه آثاری خواهد داشت، افزود: بحث اهلیت در مصوبات اخیر ستاد اقتصادی مطرح بوده است.

صالحی اظهار کرد: صدور کارت جدید برای شرکت‌ها و واحدهای حقوقی دارای سابقه واردات، صادرات و پروانه تولید در مصوبه مزبور مستثنی و بیشتر شامل کسانی می‌شود که برای نخستین بازار کارت می‌گیرند.او یادآورشد: سقف اعتبار کارت بازرگانی جهت تخصیص ارز برای این دسته از فعالان اقتصادی در سال اول ۵۰۰ هزار دلار، سال دوم دو میلیون دلار و سال سوم بصورت نامحدود خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا