امور زیربناییتعاون و اشتغال

الزام حضور نمایندگان کارگری در کمیته بازرسی معدن آزادشهر

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: عدم دعوت از نمایندگان کارگری در کمیته کشف علت حادثه معدن آزادشهر گلستان، شبهه برانگیز است.

حسین حبیبی در گفتگو با آرمان اقتصادی با اشاره به الزام حضور نمایندگان کارگری در کمیته بازرسی معدن ذغال سنگ آزاد شهر گفت: کمیته بازرسی جوانب مختلف علت حادثه معدن آزادشهر، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان گروه‌های کارگری در شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار و همچنین نمایندگان کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان گلستان، حتما باید به عنوان نمایندگان کارگران در کمیته بازرسی کشف حادثه معدن آزاد شهر حضور داشته باشند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه نمایندگان کارگری نیز باید دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در کمیته بازرسی ارائه دهند، تاکید کرد: اگر نمایندگان کارگری برای حضور در این کمیته دعوت نشوند، این اقدام تیم حقیقت یاب شبهه برانگیز است.

بر اساس این گزارش، ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته بر اثر انفجار در معدن ذغال سنگ یورت گلستان در شهر آزادشهر، تعداد زیادی از کارگران این معدن مجروح شده و یا جان خود را از دست دادند.

پس از وقوع این حادثه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه وقوع حادثه، اعزام شدند و ستاد بحران با حضور  این دو عضو کابینه نیز تشکیل شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا