بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

جزئیات عوارض آزادراهی خودروها در سری جدید پیامک‌های ارسالی به رانندگان، قابل مشاهده است

 

یکی از مسائلی که برای مالکان خودرو پس از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض چهار آزادراه «تهران-ساوه»، «تهران-قم»، «کرج-قزوین» و «قزوین-زنجان» پیش آمده است، نبود امکان مشاهده جزئیات عوارض آزادراهی است. با سهیل مظلوم، مدیرعامل شرکت سپندار و مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌ها درباره این موضوع گفتگوی کوتاهی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، مظلوم با اشاره به اینکه چون ما نمی‌توانیم متوجه شویم فردی که استعلام عوارضی خودرویی را می‌گیرد، مالک آن خودرو است یا خیر، نمی‌توانیم جزئیات عوارض آزادراهی خودروها را در سامانه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض قرار دهیم. او در این باره توضیح می‌دهد: «نبود امکان مشاهده جزئیات عوارض آزادراهی خودروها، به دلیل نبود امکان فنی نیست، بلکه به خاطر مسائل حریم خصوصی افراد است که نمی‌دانیم آن فرد مالک خودرو هست یا خیر.»

 

البته این در حالی است که با توجه به گفته‌های مدیرعامل شرکت سپندار، در سری سوم پیامک‌های کلی که برای افراد فرستاده شده است، امکان مشاهده جزئیات عوارض وجود دارد. مظلوم در این باره می‌گوید: «چون این پیامک‌ها از سامانه پلیس برای افراد فرستاده می‌شود، مطمئن هستیم که آن‌ها مالک خودرو هستند، به همین خاطر امکان مشاهده جزئیات در سری سوم پیامک‌ها وجود دارد. درواقع لینکی قرار دارد که مالکان خودرو می‌توانند با کلیک روی آن، جزئیات عوارض آزادراهی خود را مشاهده کنند.»

همچنین به گفته سهیل مظلوم، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در راهداری این آزادراه‌ها قرار دارند که مالکان خودرو می‌توانند به‌صورت حضوری در این کیوسک‌ها هم اقدام به پرداخت مبلغ عوارض و هم جزئیات عوارض خود را مشاهده کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا