بین الملل

رشد سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره

با امید به این که بانک‌های مرکزی جهان در مواجهه با افزایش تنش‌های تجاری و ریسک‌ رکود اقتصادی، نرخ بهره خود را پایین بیاورند، سهام آسیایی رشد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، با امید به اینکه بانک‌های مرکزی جهان در مواجهه با افزایش تنش‌های تجاری و ریسک رکود اقتصادی، نرخ بهره خود را پایین بیاورند، سهام آسیایی رشد کرد.

با بسته بودن بازارهای چین و هنگ‌کنگ، به علت تعطیلات رسمی، حجم معاملات بازارها کمتر از روزهای گذشته بود.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.

در آغاز معاملات اروپایی، شاخص پن‌یوروپین استاکس ۵۰ با ۰.۳ درصد رشد روبرو شد، در حالی که داکس آلمان ۰.۴ درصد و فوتسی انگلیس ۰.۲ درصد بالا آمدند.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا هم در ساعات معاملات آسیایی ۰.۲ درصد رشد کرد که نشان از شروع مثبتی برای معاملات امروز آمریکا دارد.

کریس وستون، رئیس تحقیقات شرکت کارگزاری پپراستون از ملبورن، می‌گوید: بانک‌های مرکزی جهان منتظر عملکرد رئیس‌جمهور ترامپ در مورد تهدیدهای تعرفه‌ای اخیر او برای چین و مکزیک هستند. ماه جولای ماه مهمی برای بانک‌های مرکزی خواهد بود. آنها طبق تحولاتی که پیش خواهد آمد، عمل خواهند کرد.

بازارهای مالی جهان روی احتمال ۶۷ درصدی کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو، در اجلاس ۳۱ جولای این بانک، حساب باز کرده‌اند، درحالی که ۶۰ درصد هم احتمال دومین کاهش نرخ بهره بانک‌های نیوزلند و استرالیا، وجود دارد.

در چین، رئیس بانک مرکزی، یی گنگ، گفت: در صورت تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، فضای زیادی برای تسهیل سیاست‌های مالی و پولی وجود دارد.

او اشاره کرد که با بدتر شدن تنش‌های تجاری، نرخ برابری دلاری یوآن می‌تواند از ۷ هم ضعیف‌تر شود. این اظهارات باعث شد دلار در برابر یوآن ۰.۲ درصد تقویت شود و به نرخ ۶.۹۴۲۹ برسد.

شاخص دلار هم که این هفته با اخبار احتمال کاهش نرخ بهره ۰.۷ درصد افت کرده بود، امروز در نرخ ۹۷.۰۵۴ ثابت ماند.

حالا نگاه همه سرمایه‌گذاران به انتشار گزارش مشاغل آمریکا معطوف شده است که قرار است امشب اطلاعات جدیدی در مورد بزرگترین اقتصاد جهان، ارائه کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا