بانک و بیمهطلا و ارز

چرا طلا ارزان شد؟/ پیش‌بینی آرامش بازار تا پایان هفته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند متعادل اونس جهانی و تزریق ارز به بازار را مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلای داخلی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم محمدولی  درباره چرایی کاهش قیمت طلا در دو هفته گذشته بیان کرد: طی هفته‌های گذشته تزریق به‌موقع ارز به بازار توسط بانک مرکزی و از طرف دیگر حرکت متعادل اونس جهانی، تاثیر بالایی در کاهش قیمت طلای داخلی داشته‌اند.

محمدولی ادامه داد: بر همسن اساس در هفته گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روزانه سه تا چهار هزار تومان و در پایان هفته حدود ۳۳ هزار تومان کاهش یافته و همچنین قیمت سکه هم بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

او همچنین به رابطه معکوس قیمت و تقاضا اشاره کرد و گفت: هر زمان که قیمت طلا با نوسان همراه باشد، تقاضا برای خرید آن کمتر خواهد بود و چنانچه نوسان قیمت طلا کاهش یابد، تقاضا نیز در بازار طلا روند افزایشی را به خود می‌گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره ادامه روند قیمت طلا پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه طلا امروز نیز روند کاهشی به خود گرفته، انتظار می‌رود تا پایان هفته نیز حرکت آرامی داشته باشد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا