انرژیصوت

مدیریت مصرف برنامه اصلی وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف به عنوان برنامه اصلی در سرلوحه وزارت نیرو هم در بخش آب و هم در بخش برق قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا اردکانیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جزء لوازم و پیش نیازهای تحقق این مهم ارتباط منظم با مصرف کنندگان و مردم عزیز است.

وی همچنین اظهارداشت: میزان مفاهمه ای که می توان بین وزارت نیرو و مردم ایجاد کرد به همان میزان می توان روی توفیق این برنامه ها حساب باز کرد.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو گفت: قیمت به عنوان یک عامل تاثیر گذار در این ارتباط نقش مهمی دارد اما اصل موضوع درک و فهم خود مردم است که این دو کالا ارتباط مستقیم با آسایش و امنیت خاطر آنان دارد.

وی در ادامه افزود: وزارت نیرو در عین حالی که باید این دو کالای مهم را تدارک کند اما در قبال فرزندان و نسل های آینده هم مسئول است بنابراین مصرف باید به گونه ای باشد که حیات و توسعه در کشور پایدار باشد و به گونه ای رفتار نشود که دشمنان این مرز و بوم بد مصرفی را نقطه ضعف ملت ایران بدانند.

ارکانیان اظهارداشت: دشمنان وقتی ببینند مردم بد مصرف نبوده و از الگوهای معقولی تبعیت می کنند قید فشارهای اقتصادی را خواهند زد چون می دانند که بالاخره ملت با کم آبی سازگار و همینطور انرژی را درست مصرف می کنند.

وی ادامه داد: وقوع سیل طی سال جاری خسارت های زیادی در کشور به دنبال داشت و این موضوع برکسی پوشیده نیست اما در جای خود برکات فراوانی هم در حوزه های مختلف داشته است.

وزیر نیرو گفت: منابع آب شیرین در مخازن سدها با بارش های باران در ابتدای سال جاری به شکل بسیار مثبت و دلگرم کننده ای افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تابستان سال گذشته ۳۴۰ شهر کشور دچار تنش آبی بود که خوشبختانه امروز شرایط در اقصی نقاط ایران به خصوص در استان های مثل هرمزگان و سیستان و بلوچستان خیلی بهتر است.

اردکانیان ضمن اشاره به این جمله که پارسال خشک ترین سال در ۵۰ ساله اخیر بوده است، اظهارداشت: امسال به نظر می رسد یکی از ترسال ترین سال ها در پنج دهه اخیر باشد.

وی ادامه داد: این دو اتفاقی که پشت سر هم رخ می دهد در حقیقت حکایت از این دارد که اگر حمل بر تعریف از مدیریت همکاران در وزارت نیرو نباشد به همراهی مردم و به اتکای ارتباط خوبی که از طریق رسانه ها برقرار شده امسال هم مانند سال گذشته مدیریت خوبی در حوزه آب و انرژی خواهیم داشت.

وزیر نیرو ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت تالاب ها در کشور یادآورشد: امروز بیش از ۴۰ تالاب بزرگ در استان های مختلف مانند خوزستان، فارس، گلستان، مرکزی، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان و غیره در اثر بارش های اخیر بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد پر شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا