امور زیربناییراه و ساختمان

آمادگی دانشگاه‌ها برای شناسایی مشکلات و چالش‌های صنعت حمل و نقل ریلی

ذاکری اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در طول چند سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی انجام شده است و شاهد افزایش طول شبکه ریلی و تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از مراکز استان‌ها بوده‌ایم.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، جبارعلی ذاکری در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته با بیان این که در نمایشگاه امسال شاهد حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای انگلستان، مجارستان، روسیه، ترکیه، چین، نروژ و لتونی هستیم، گفت: در شرایط خاصی قرار داریم که نگاه به درون و حل مسائل و مشکلات با دست متخصصان و دانشگاهیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در طول چند سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی انجام شده است و شاهد افزایش طول شبکه ریلی و تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از مراکز استان‌ها بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: گام دوم در جهت ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار و مسافر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی پرسرعت در ایران شکل گرفته است، اظهار داشت: با اتصال دانشگاه و صنعت هرچه زودتر شاهد پیشرفت صنایع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی باشیم.

 ذاکری تاکید کرد: راهبردی که در دانشگاه علم و صنعت شکل گرفته این است که به سراغ مباحث کاربردی برویم تا پیشرفت صنعت ریلی سرعت بگیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تمام دانشگاه‌ها در کشور این آمادگی را دارند تا چالش‌های حوزه حمل و نقل را پیگیری و شناسایی کنند تا شاهد بهبود شرایط و تسریع پیشرفت‌ها باشیم.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا