بورسفرابورس

​مقررات جدید بازار پایه فرابورس ایده‌آل نیست/ با نوسان‌گیری مشکلی نداریم

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: فرابورس در وضع مقررات جدید مشارکتی جدی با سازمان بورس و اوراق بهادار دارد؛ بنابراین در صورت ابلاغ اصلاح مقررات توسط شورای عالی بورس یا سازمان بورس همراهی و مشارکت لازم را در اجرا با این ارکان خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا امیر هامونی (مدیرعامل شرکت فرابورس ایران) درباره جلسه‌ای که قرار است فردا به منظور بازنگری در اصلاح قوانین بازار پایه فرابورس تشکیل شود گفت: موضوع تغییر در مقررات بازار پایه درخواست خود ناشران و فعالان بازار سرمایه بوده است که سهام شرکت آنها در این بازار به صورت روزانه دچار نوسانات غیر عادی می شد.

هامونی با بیان اینکه بازنگری در دستورالعمل مقررات بازار پایه از مطالبات اصلی افراد حاضر در بورس بود، گفت: به طور طبیعی مقررات جدید بازار پایه به عنوان بهترین دستورالعمل در تاریخ بازار سرمایه محسوب نمی شود اما به طور حتم یک گام عملی و رو به جلو در راستای ارتقای سلامت بازار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران خاطرنشان کرد: در هر صورت همانند گذشته، پیشنهادات لازم به صورت مستمر برای بازنگری و اصلاحات مورد نیاز در جهت تسهیل رویه‌ها به ارکان سیاستگذار بازار سرمایه پیشنهاد و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی گفت: ما با نوسان گیری که یک نوع استراتژی معاملاتی و مورد استقبال سرمایه‌گذاران در بورس است مشکلی نداریم اما بحث اصلی ما بر سر تحلیل است که باید در بازار پایه مبنای اصلی معاملات قرار بگیرد.

هامونی اظهار داشت: در سال ٩٧ فقط در یکی از بازارهای فرابورس ٢۴ میلیارد تومان سود ناشی از نوسان گیری روزانه به دست آمد که معاملات آن مورد تایید فرابورس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در پایان افزود: از سهامدارانی که تاکنون مقررات جدید بازار پایه را مطالعه نکرده اند درخواست مطالعه دقیق این دستورالعمل را دارم تا براساس آن نظرات کارشناسی خود را در اختیار سازمان بورس و ارکان مربوطه قرار دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا