امور زیربناییراه و ساختمان

انعقاد قرارداد برای تولید هزار دستگاه واگن مسافری و باری در داخل کشور/ امسال سال فرصت‌های ریلی در کشور است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: خانواده راه‌آهن نه در شعار بلکه در عمل تصمیم دارد تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سعید رسولی در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع و تجهیزات وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه و متداول برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این نمایشگاه در این شرایط نشان دهنده عزم جدی خانواده راه‌آهن برای عبور از این برهه است.

وی ادامه داد: خانواده راه‌آهن نه در شعار بلکه در عمل تصمیم دارد تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال ۹۸ سال فرصت‌های حمل و نقلی ریلی خواهد بود اظهار داشت: امسال سال رونق تولید ملی نامگذاری شده است و این عنوان جامع از شعارهایی است که با هدف توسعه توان اقتصادی توسط رهبری انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: خوشحالیم که در خانواده راه‌آهن با تلاش و عزمی جدی برای تحقق این شعار گام برمی‌داریم که نمونه آن انعقاد تفاهم‌نامه دو هزار ملیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع لکوموتیو و انواع واگن‌های باری و مسافری است.

وی افزود: ‌اعتبار این طرح ابلاغ شده و بانک‌های عامل اعلام آمادگی کردند و خوشبختانه عملیات اجرایی این قراردادها آغاز شده است و به زودی شاهد تولید این محصولات در کارخانجات داخلی خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگی با رویکرد اقتصادی قرار داریم گفت:‌ دشمنان هنوز هم دست از تلاش برنداشتند و یک بار دیگر سرافرازی و استقامت ایرانیان را می‌خواهند بیازمایند و متاسفانه از تجربیات قبلی خود درس نگرفتند اما ما آمادگی داریم که این بار هم سرافرازی و استقامت ایران را به دشمنان نشان دهیم.

رسولی با بیان اینکه سال ۹۸ نویدبخش اتفاقات خوبی در حوزه ریلی کشور خواهد بود گفت: امروز برای پنجمین بار امکان استفاده از منابع بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل ریلی فراهم می‌شود و تفاهم‌نامه آن به امضا می‌رسد همچنین دو قرارداد از قراردادهای ماده ۱۲ به صورت نمادین از بین ۲۲ قراردادی که از این محل اجرایی شده منعقد می‌شود.

وی گفت: این قراردادها منابع مالی ۹۰۰ میلیارد تومانی ایجاد می‌کنند که می‌تواند اعتماد بخش غیردولتی در ورود به حمل و نقل ریلی را صدچندان کند.

رسولی با بیان اینکه در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی در کشور رونمایی می‌شود گفت: دو سیستم سیگنالینگ در حمل و نقل رونمایی خواهد شد و خوشبختانه ایران جزو هشت کشوری است که به این فناوری دسترسی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: ‌این نمایشگاه یک پیام و ویژگی بارز دارد و این است که تمام خانواده راه‌آهن برای ارتقای جایگاه خود در بین شقوق حمل و نقل در این نمایشگاه حضور جدی پیدا کرده‌ است.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا