بانکبانک و بیمه

راه‌اندازی تامین مالی جمعی در بانک اسلامی الیانس مالزی

بانک اسلامی الیانس (AIS)، بازوی بانکداری اسلامی بانک الیانس برهاد مالزی، پلتفرم اجتماعی تامین مالی جمعی با نام SocioBiz را راه‌اندازی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پرتال بانکداری اسلامی، بانک اسلامی الیانس (AIS)؛ بازوی بانکداری اسلامی بانک الیانس برهاد مالزی، اولین پلتفرم اجتماعی تامین مالی جمعی با نام SocioBiz را برای افرادی راه‌اندازی نمود که از نظر مالی محروم بوده و در پی افزایش تأمین مالی برای شروع یا گسترش کسب و کار خود هستند یا درصدد آموزش مهارت جدیدی هستند تا از طریق آن به امرارمعاش پایداری دست یابند.

بانک اسلامی الیانس مشارکت خود را از طریق یک یادداشت تفاهم مربوط به همکاری با Ethis Ventures Malaysia ، سرمایه‌ساز ریسک‌پذیر فینتک اسلامی، و شرکای ذی‌نفع یعنی Yayasan Kebajikan Negara (YKN)،  Yayasan Noor al-Syakur (Yanas) و Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) رسمی کرد.

آنطور که سان‌دیلیریزل گزارش داده، الاحزان؛ مدیرعامل AIS اظهار داشت: هدف این بانک ارائه اکوسیستمی است که در آن مردم می‌توانند مبالغ اهدایی خود را با هدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی افراد جهت‌دهی کنند. وجوه جمع‌آوری شده از طریق این پلتفرم به افراد کمک می‌کند تا در راه‌اندازی یا توسعه یک کسب و کار یا تحصیل مهارت‌های جدید، از استقلال مالی برخوردار باشند. البته این اکوسیستم خیریه با دو چالش مهم از جمله توزیع منابع جمع‌آوری شده و مسئله اعتمادپذیری مواجه است. به نظر می‌رسد این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که به شیوه‌ای معنادار از تمایل بانک به جهت‌دهی زکات الهام گرفته است.

ریزل افزود: نقش ما متصل نمودن جامعه به راهکارهای حیاتی و پایدار مالی است. برای سال نخست، ۱۰۰ درصد وجوه منبع‌یابی شده به سمت دریافت‌کنندگان هدایت می‌شود، زیرا AIS تمام هزینه‌های اداری را تقبل خواهد کرد. این امر افراد جویای سرمایه را قادر می‌سازد از این فرصت و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بهره ببرند. در این سال قصد داریم مبلغ کمک‌ها را تا ۲۴۰۰۰۰ رینگیت برای پویش‌های مختلف افزایش دهیم. پلتفرم Sociologist متعلق به بانک AIS حامل شعار «توانمندسازی جوامع از طریق کارآفرینی» است که اهدافش را در ایجاد تاثیرات بیشتر اجتماعی و اقتصادی خلاصه می‌کند.

عمر مانشی؛ مدیر عامل و بنیانگذار Ethis Group و Ethis Ventures اظهار داشت: Ethis Ventures مشتاق شراکت با AIS است تا یک پلتفرم اجتماعی سرمایه‌گذاری جمعی تحت GlobalSadaqah.com را به جامعه ارائه دهد که اصول مالی اسلامی را یکپارچه می‌کند. در واقع از طریق مشارکت، یک پلتفرم نوآورانه و شفاف برای اتصال به اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان ارائه می‌کنیم. امیدواریم که اهداکنندگان و موسسات مالی بیشتری به همکاری با ما روی آورند و این طرح بر سایر زمینه‌های نیازمندی در جامعه نیز تاثیرگذار باشد.

هدف SocioBiz در این پلتفرم، شناسایی افراد نیازمند و تامین مالی آنها است. البته در آینده این پلتفرم در بر گیرنده سازمان‌های اجتماعی نیز خواهد بود که بر افزایش یا بهبود مسائل اجتماعی یا زیست محیطی، کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های متوسط و کوچک متمرکز هستند. تا به امروز،  SocioBiz شش پویش را به حرکت درآورده و منابع مالی این پلتفرم به بیش از ۲۳.۰۰۰ رینگیت افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا