صنعت، معدن، تجارت

همکاری‌های ایدرو با وزارت نفت ادامه می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحویل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی از سوی سازمان گسترش گفت: همکاری‌های وزارت صنعت با وزارت نفت در پروژه‌های نفتی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بندرعباس، محمدباقر عالی امروز ۲۱ خرداد ۹۸ در حاشیه آب‌سپاری آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمام توان خود در مجموعه ایدرو و مهندسان توانمند داخلی به منظور اجرای پروژه‌های نفتی استفاده خواهد کرد و البته خود را جدای از مجری طرح‌های نفتی نمی‌داند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: ساخت سکوهای پارس جنوبی با همت، توان و غیرت مهندسان ایرانی انجام شد و خود مسئله تحریم‌های نفتی ایران را به لحاظ مهندسی، تأمین و ساخت تا حدود بسیار بالایی حل کرد.

وی تصریح کرد: به لحاظ زمانی، تمام تلاش ما این بود که به دلیل تحریم‌ها، از زمانبندی اجرای پروژه عقب نمانیم اما کیفیت، خط قرمز ما در اجرای پروژه‌ها بود که البته در مدت زمان کوتاهی توانستیم خلاء خارجی‌ها را جبران کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: ما ایرانی هستیم و تمام توان مهندسی، تجربه و ساخت خود رو در مجموعه ایدرو در اختیار وزارت نفت قرار خواهیم داد؛ اگرچه ممکن است به لحاظ حقوقی، دو هویت مجزا باشیم ولی با کمال خضوع، تمامی متخصصان خود را در پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی به کار بستیم.

عالی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با تحویل آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی، آیا پروژه جدیدی با وزارت نفت در دستور کار برای اجرا قرار دارد؟ گفت: همکاری این دو وزارتخانه ادامه می‌یابد و البته فاز ۱۴ یک کار ادامه‌دار است که حضور خود را در آن ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص همکاری ایدرو در پروژه‌های نفتی کشور سوریه نیز گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره در حوزه مشاوره و کمک به عمران، توسعه و سازندگی سوریه پیشقدم خواهد بود و بر این اساس، ایدرو نیز به عنوان مجموعه‌ای از دولت، کار را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از قطعات آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی، خارجی است، افزود: ۶۰ درصد دیگر کاملاً قطعات داخلی است و تا آخرین پیچی که بتوانیم در این سکوها با پتانسیل تولید داخلی، نصب نمائیم، این کار را ادامه خواهیم داد و البته این دستور اکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا