بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش نرخ ارز عامل کاهش قیمت است/ نوسان‌های بازار طلا همپای تحرک اونس

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت طلا در این روزها بیشتر به دلیل کاهش قیمت جهانی این فلز زرین و کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی است.

پایگاه خبری آرمان اقتصادی – محمد فیروزی؛ محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی در خصوص دلایل کاهش قیمت طلا در بازار داخلی گفت: سه عامل موجب کاهش قیمت طلا است، که تاثیر دو عامل بارزتر به نظر می رسد. در وهله اول کاهش قیمت جهانی طلا است که از هفته گذشته ۴۰ دلار کاهش را تجربه کرده است.

وی افزود: عامل تاثیر گذار دیگر در کاهش قیمت طلا بیشتر معطوف به کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی است. اما در کنار دو عامل یادشده عامل سومی هم هست که به کاهش تقاضای داخلی مربوط می شود. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و اتمام مناسبت ها بازار طلا با کاهش تقاضا مواجه می شود که امسال هم بر اساس این قاعده بازار داخلی در حال کاهش تقاضاست.

کشتی آرای در خصوص پیش بینی از بازار طلا و سهم تاثیرات انتخابات آخر اردیبهشت ماه بر بازار طلا هم این طور پاسخ داد: بازار طلا همپای تحولات اقتصادی و سیاسی جهان واکنش نشان می دهد و از همین رو نمی توان پیش بینی خاصی در خصوص بازار داشته باشم. اما در بعد داخلی برگزاری انتخابات و تبلیغات کاندیداها تاثیر معنی داری بر بازار طلا نداشته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر قیمت امروز – یکشنبه – طلا را در بازار به این شرح اعلام کرد:

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم: ۱.۱۶۵.۰۰۰ تومان

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید:۱.۱۹۶.۰۰۰ تومان

قیمت هر قطعه نیم سکه: ۶۶۱.۰۰۰ تومان

قیمت هر قطعه ربع سکه: ۳۷۵.۰۰۰ تومان

قیمت هر قطعه سکه یک گرمی: ۲۶۱.۰۰۰ تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۱۱۳.۶۰۰ تومان

هر اونس طلای جهانی: ۱.۲۲۸ دلار

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا