ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

 نرخ نجومی اجاره‌ها در منطقه ۲ تهران/ ۱۱۷ متری ماهی ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان

افزایش قیمت اجاره بها در روزهای اخیر سبب شده است بسیاری از قراردادهای اجاره در مناطق گران قیمت تمدید نشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین،  بررسی بازار اجاره مسکن در منطقه دو تهران نشان می دهد بسیاری از قراردادهای اجاره در این منطقه تمدید نمی شود و بسیاری از مستاجران مجبور شده‌اند به نقاطی دیگر برای اجاره مسکن کوچ کنند.

 یکی از مستاجران در خصوص قیمت پیشنهادی مسکن در این منطقه گفت: من در خیابان دروس خانه ای به متراژ ۱۰۰ متر با رهن کامل صد میلیون تومان و اجاره ماهانه ۳ میلیون تومان را اجاره کرده بودم  اما در سال جاری صاحب خانه پیشنهاد کرده است اجاره را به ۷ میلیون تومان افزایش دهم که این امکان نیست از این رو ترجیح می دهم که به چند خیابان پایین تر کوچ کنم.

همچنین بخوانید

سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، نیز نشان می‌دهد در خرداد ماه سال جاری قرارداد واحدی مسکونی در خیابان دروس به متراژ، هفت ساله با پول پیش صد میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  میان مالک و مستاجر منعقد شده است. به این ترتیب اجاره ماهیانه این واحد مسکونی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بود.

قیمت اجاره یک واحد ۸۵ متری در اختیاریه نیز ماهانه چهار میلیون تومان با پرداخت پول پیش ۳۰ میلیون تومانی است. در خیابان زرگنده که جزو محلات قدیمی منطقه ۲ است، قرارداد واحدی مسکونی و البته نوساز به متراژ ۱۰۰ متری، با صد میلیون پول پیش و با اجاره ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان منعقد شده است.

اجاره واحدی ۲۳ ساله در محله داوودیه نیز با رهن ۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۳ میلیون تومان اعلام شده است.

یکی از فعالان بازار ملک در این منطقه نیز می گوید: این منطقه یکی زا گران ترین مناطق تهران است اما امسال بسیاری از مستاجرانی که با افزایش قیمت مالکانشان روبرو شدند قدر به تامین نبودند.

وی با تاکید بر اینکه تفاهم در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مالکان و مستاجران بسیاری با همدیگر تفاهم می کنند اما در کل امسال تعداد مسانی که جویای خانه در این مناطق و مناطق گران تر است، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا