امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت اعطای تسهیلات با کارمزد اندک به کشاورزان و باغداران استان

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت اعطای تسهیلات با کارمزد اندک به کشاورزان و باغداران استان تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز چهارشنبه در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با وی گفت: به روز کردن تجهیزات و امکانات هنگام کاشت و برداشت محصول در استان ضروری است.

وی با بیان اینکه خام فروشی یکی دیگر از معضلات بخش کشاورزی استان است، گفت: بسته بندی، ایجاد صنایع تبدیلی و بهره گیری از روش‌های فنی و مهندسی در حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی ضروری است و باید مدیران به این مباحث توجه کنند.

آل هاشم با اشاره به اینکه آب چالش جدی حوزه کشاورزی است، گفت: ناپایداری درآمد کشاورزان و نبود سرمایه این قشر نیز از دیگر مشکلات است که باید مدیریت شود. برای موضوع آب نیز می‌توان با مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و همچنین کاشت محصولاتی که به آب کمی نیاز دارند این موضوع را برطرف کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کشاورزی یکی از اساسی‌ترین محورهای توسعه کشور است، افزود: تغییر اقلیم، بیابان زایی و به خطر افتادن تنوع زیستی حوزه کشاورزی را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید امنیت شغلی برای کشاورزان آذربایجان شرقی ایجاد شود، گفت: باید کشاورزان را از ورشکستگی رهایی داد و از آنها حمایت کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا